РОЛЯ ПЕЙЗАЖУ Ў ТВОРАХ ВАСIЛЯ БЫКАВА: СПРОБА ВЫЗНАЧЭННЯ ПРАСТОРЫ ДАСЛЕДАВАННЯ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Н. Б. ЛЫСОВА

Аннотация

Даследуецца пейзаж у творах Васіля Быкава «Трэцяя ракета», «Мёртвым не балiць», «Знак бяды», «Альпiйская балада», «Лiквiдацыя», «Жоўты пясочак» i iнш. Вызначаецца месца лiтаратурнага пейзажу ў мастацкай канцэпцыі твораў. Выказваецца думка аб тым, што пейзаж з’яўляецца адным з галоўных «герояў» твораў В. Быкава. Пейзаж тут не толькi выконвае ролю фона дзеяння, але i робiцца псiхалагiчным «люстэркам» дзеяння, разважанняў яго герояў i аўтара. В. Быкаў таксама выкарыстоўвае пейзажныя матывы дзеля вобразнага абагульнення цi iдэйнай характарыстыкi дзеяння, што адлюстравана ў пейзажных назвах, пралогах i эпiлогах твораў. Пейзаж у творах беларускага пiсьменнiка мае экзiстэнцыйны характар. Гэта – прастора памяцi, рэфлексii аўтара на пытаннi агульна-чалавечага i асабiстага жыцця.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Как цитировать
ЛЫСОВА, Н. Б. (2016). РОЛЯ ПЕЙЗАЖУ Ў ТВОРАХ ВАСIЛЯ БЫКАВА: СПРОБА ВЫЗНАЧЭННЯ ПРАСТОРЫ ДАСЛЕДАВАННЯ. Вестник Полоцкого государственного университета. Серия А. Гуманитарные науки, (2), 99-102. извлечено от https://journals.psu.by/humanities/article/view/4355
Выпуск
Раздел
Литературоведение
Биография автора

Н. Б. ЛЫСОВА, Полоцкий государственный университет

канд. филол. наук, доц.

Библиографические ссылки

Яскевiч, А. С. Вiктар Карамазаў / А. С. Яскевiч // Гiсторыя беларускай лiтаратуры ХХ стагоддзя : у 4 т. / НАН Беларусi, Аддз-не гуманiт. навук i мастацтваў, Iн-т лiт. iмя Я. Купалы; навук.рэд. У. В. Гнiламёдаў, С. С.Лаўшук. – 2-е выд. – Мінск : Бел. навука, 2004. – Т.4, кн.1. 1966–1985. – С.571–593.

Лойка, А. А. Займальная лiтаратура : эсэ / А. А.Лойка. – Мiнск : Лiтаратура i Мастацтва, 2009. – 176 с.

Сальнікава Ю. Самасьць і самота. Кіркегарыянскія рэмінісцэнцыі ў творчасці Васіля Быкава / Ю. Сальнікава // Дзеяслоў. – 2008. – № 3. – С. 303–307.

Демагина, А. М. Романы Петера Хандке в контексте смены литературных эпох (на примере романа «Медленное возвращение домой») / А. М. Демагина // Филология и культура. – Режим доступа: http://cyberleninka.ru/article/n/romany-petera-handke-v-kontekste-smeny-literaturnyh-epoh-na-primere-romana-medlennoe-vozvraschenie-domoy. – Дата доступа: 8.11.2015.

Быкаў, В. У. Доўгая дарога дадому / В. У.Быкаў. – Мiнск : ГАБТ «Кнiга», 2003. – 539 с.

Быкаў, В. У. Альпiйская балада / В.У.Быкаў. – Рэжым доступа: http://knihi.com/Vasil_Bykau/Alpijskaja_balada.html. – Дата доступу: 8.11.2015.

Буран, В. А. «…особая роль лирико-драматического мотива журавлиного крика, несущего в себе чувство необратимости свершившегося, тревогу за судьбу Родины и скорбь по невосполнимым человеческим утратам» / В. А. Буран // Василь Быков // История белорусской советской литературы. – М. : Наука и техника, 1977. – С. 725–746.

Тычына, М. А. Васiль Быкаў / М. А. Тычына // Гiсторыя беларускай лiтаратуры ХХ стагоддзя : у 4 т. / НАН Беларусi , Iн-т лiт. iмя Я.Купалы. – 2-е выд. – Мінск : Бел.навука, 2002. – Т.3. 1941–1965. – С.640–688.

Быкаў, В. У. Жоўты пясочак / В.У.Быкаў. – Рэжым доступу: http://www.represii.belreform.org/piasoczak.htm. – Дата доступу: 28.12.2015.

Быкаў, В. У. Знак бяды / В. У. Быкаў. – Мiнск :«Мастацкая лiтаратура, 1984. – 176 с.

Быкаў, В. У. Мёртвым не балiць. Без цэнзуры / В.Быкаў ; уклад., паслясл., камент. С.Шапрана. – Мiнск : МЕДЫЯЛ, 2014 – 608 с.

Леонова, Е. А. «Река, где струятся разные течения…». Мировой эстетический опыт в литературно-критической и художественной рецепции Василя Быкова // Контексты мировой литературы : сб. науч. ст.: к 70-летию А. А. Гугнина. – Новополоцк, 2011. – С. 260–271.

Экран и культура: Белорусское кино и телевидение в системе художественной культуры / А. В.Красинский [и др.]. – Минск : Наука и техника, 1988. – 255 с.

Шапран, С. Старонкі кнігі “Васіль Быкаў. Гісторыя жыцця ў дакументах, публікацыях, успамінах, лістах». “Сотнікаву” ён застаўся больш верным, чым Твардоўскаму” / С. Шапран // Дзеяслоў. – 2007. – № 6. – С. 221–249.

Быкаў, В. Лiквiдацыя. Без цэнзуры / В. Быкаў ; уклад., паслясл., камент. С. Шапрана. – Мiнск : МЕДЫЯЛ, 2014. – 608 с.