ТЭМА ДВАЙНІЦТВА Ў ТВОРАХ М. ГАРЭЦКАГА І К. ГАМСУНА

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

В. І. УТКЕВІЧ

Анатацыя

Праведзены супастаўляльны аналіз творчасці М. Гарэцкага і К. Гасмуна ў аспекце даследавання тэмы двайніцтва ў іх творах. Кожны мастацкі феномен з’яўляецца суперпазіцыяй індывідуальнага патэнцыялу суб’екта творчасці і сукупнасці знешніх фактараў, што ўплываюць на вынік творчага працэсу. У дачыненні да літаратурнага феномена двайніцтва сукупнасць знешніх фактараў уяўляе сабой па-мастацку асэнсаваны і эстэтычна аформлены вынік функцыянавання сістэмы такіх крыніц, як міфалагічная, філасофска-анталагічная, літаратурна-эстэтычная і сацыяльна-псіхалагічная. Такім чынам, мастацкі феномен двайніцтва насычаны шматлікімі сэнсамі, якія знаходзяць актуалізацыю ў розных анталагічных і фенаменалагічных субстанцыях. Ствараючы вобразы літаратурных герояў, М. Гарэцкі і К. Гамсун – прадстаўнікі розных нацыянальных літаратур канца ХІХ – пачатку ХХ ст, – не маглі не адчуваць трывожнага душэўнага стану сваіх сучаснікаў, абумоўленага гістарычнымі абставінамі, які выявіўся ў тым ліку ў своеасаблівым раздваенні свядомасці. Адзначана,што найбольш яскрава гэта праявілася ў рамане “Містэрыі” К. Гамсуна і ў аповесці “Дзве душы”. М. Гарэцкага.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цытаваць
УТКЕВІЧ, В. І. (2016). ТЭМА ДВАЙНІЦТВА Ў ТВОРАХ М. ГАРЭЦКАГА І К. ГАМСУНА. Веснік Полацкага дзяржаўнага ўніверсітэта. Серыя А. Гуманітарныя навукі, (2), 67-71. Retrieved from https://journals.psu.by/humanities/article/view/4349
Біяграфія аўтара

В. І. УТКЕВІЧ, Віцебскі дзяржаўны тэхналагічны ўніверсітэт

канд. філал. навук, дац.

Бібліяграфічныя спасылкі

Кароткі, У. Г. Феномен двайніцтва ў старажытнай літаратуры ўсходніх славян / У. Г. Кароткі // Беларуская літаратура і гісторыя ; навук. рэд. Ж. В. Некрашэвіч-Кароткая. – Мінск: БДУ, 2013. – С. 78–82.

Платон Пир / Платон // Сочинения. – М., 2011. – С. 236–385.

Чижевский, Д. И. К проблеме двойника / Д. И. Чижевский // Вокруг Достоевского : сб. ст. : в 2 т. – М. : Русский путь, 2007 – Т. 1. – С. 54–73.

Гамсун, К. Плоды земли / К. Гамсун // Собр. соч. : в 6 т. – М. : Худож. лит., 1996. – Т. 4. – С. 7–332.

Лотман, Ю. М. Происхождение сюжета в типологическом освещении / Ю. М. Лотман // Избранные статьи : в 3 т. – Таллин, 1992. – Т. 1. – С. 225–243.

Топоров, В. Н. Поэтика Достоевского и архаичные схемы мифологического мышления («Преступление и наказание») / В. Н. Топоров // Проблемы поэтики и истории литературы. – Саранск, 1973. – С. 90–112.

Гамсун, К. Психологическая литература / К. Гамсун // В сказочном царстве. Путевые заметки. Статьи. Письма : сб. – М. : Радуга, 1993. – С. 325–342.

Бахтин, М. М. Проблема содержания, материала и формы в словесном художественнм творчестве / М. М. Бахтин // Вопросы литературы и эстетики. Исследования разных лет. – М. : Худож. лит., 1975. – С. 6–72.

Гамсун, К. Мистерии / К. Гамсун // Собр. соч. : в 6 т. – М. : Худож. лит., 1991. – Т. 1. – С. 183–454.

Гарэцкі, М. Дзве душы / М. Гарэцкі // Выбраныя творы. – Мінск : Кнігазбор, 2009. – С. 147–243.

Маковский, М. М. Сравнительный словарь мифологической символики в индоевропейских языках: Образ мира и миры образов / М. М. Маковский. – М., 1996, – 416 с.

Гарэцкі, М. Меланхолія / М. Гарэцкі // Збор твораў : у 4 т. – Мінск : Маст. літ., 1985. – Т 2. – С. 53–123.

Некрашевич-Короткая, Ж. В. Литературоведение как провокация истории литературы: восточнославянский научный дискурс на рубеже веков / Ж. В. Некрашевич-Короткая // Русская и белорусская литературы на рубеже ХХ–ХХI веков : сб. науч. ст. – Минск : РИВШ, 2014. – С. 131-–38.