PRECEDENT NAMES FROM DIFFERENT SOURCES IN ENGLISH LANGUAGE PRINT MEDIA
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article, based on precedent names identified in the English-language print media, establishes their source areas (politics, cinema, literature, music, religion), the frequency and relevance of individual precedent names and their source, use in texts and, mainly, in article headings to attract the reader's attention and increase the impact on his opinion.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Нахимова Е.А. Прецедентные имена в массовой коммуникации. – Екатеринбург: Урал. гос. пед. ун-т; Ин-т социального образования, 2007. – 207 с.
Прецедентное имя и прецедентное высказывание как символы прецедентных феноменов / И.В. Захаренко, В.В. Красных, Д.Б. Гудков, Д.В. Багаева // Язык, сознание, коммуникация: сб. ст. / редкол.: В.В. Красных, А.И. Изотов. – М: Филология, 1997. – Вып.1. – С. 82–103.