COMPANY NAME AS AN ELEMENT OF IMAGE COMMUNICATION

Main Article Content

A. SHYLEI

Abstract

The article reflects the results of examination of companies’ names that allowed to define the most common nominative models used to build a company’s positive image. On the example of the companies’ names in the sphere of legal services we investigated the principles and means of nomination employed to attract audiences’ attention.

Article Details

How to Cite
SHYLEI, A. (2018). COMPANY NAME AS AN ELEMENT OF IMAGE COMMUNICATION. Vestnik of Polotsk State University. Part A. Humanities, (2), 102-105. Retrieved from https://journals.psu.by/humanities/article/view/602

References

Горбаткин, Д.А. Имидж организации : Структура, механизмы функционирования, подходы к формированию : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Д. А. Горбаткин ; Гос. ин-т управления. – М., 2002. – 27 с.

Томилова, М.В. Модель имиджа организации / М.В. Томилова // Маркетинг в России и за рубежом. – 1998. – № 1.

Шкардун, В.Д. Оценка и формирование корпоративного имиджа предприятия [Электронный ресурс] / В.Д. Шкардун, Т.М. Ахтямов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2001. – № 3. – Режим доступа: http://www.cfin.ru/press/marketing/2001-3/12.shtml. – Дата доступа: 20.12.2017.

Алешина, И.В. Паблик рилейшнз для менеджеров / И. В. Алешина. – М. : ЭКМОС, 2002. – 479 с.

Блинов, А.О. Малое предпринимательство. Организационные и правовые основы деятельности / А.О. Блинов. – М. : Ось-89, 1998. – 335 с.

Горбаткин, Д.А. Имидж организации: структура, механизмы функцирнирования, подходы к формированию : дисс. … канд. психол. наук : 19.00.05 / Д.А. Горбаткин. – М., 2002. – 169 л.

Текучева, С.Н. Корпоративный имидж как маркетинговый инструмент повышения конкурентоспособности предприятия на рынке услуг : на примере мобильной связи : дисс. … канд. экономич. наук : 08.00.05 / С.Н. Текучева. – Ростов-н/Д, 2004. – 174 л.

Почепцов, Г.Г. Имиджелогия / Г.Г. Почепцов. – М. :Рефл-бук ; К. : Ваклер, 2000. – 768 с.

Шепель, В.М. Имиджелогия. Как нравиться людям / В.М. Шепель. – М. : Народное образование, 2002. – 345 с.

Добробабенко, Н.С. Фирменный стиль: Принципы разработки / Н.С. Добробабенко. – М. : ИНФА-М, 1999. – 267 с.

Романова, Т.П. Проблемы современной эргонимии [Электронный ресурс] / Т.П. Романова // Вестник СамГУ. – 1998. – № 1.

Мелниченко, Р.Г. Наименование формы адвокатского образования: экономические и правовые аспекты / Р.Г. Мельниченко // Право и экономика. – 2005. – № 10. – С. 79–82.

Суперанская, А.В. Общая теория имени собственного / А.В. Суперанская. – М. : Наука, 1973. –366 с.

Крюкова, И.В. Рекламное имя: от изобретения до прецедентности : дис. ... д-ра филол. наук : 10.02.19 / И.В. Крюкова. – Волгоград, 2004. – 360 л.

Веркман, Дж.К. Товарные знаки: создание, психология, восприятие / К. Дж. Веркман. – М. : Прогресс, 1986. – 520 с.