TEXTS OF THE TOURISTIC DISCOURSE

Main Article Content

K. MATUSEVICH

Abstract

Tourism is a phenomenon of a civilization, which plays a role of spend time and to educate people. Touristic types of genre have two using aims: to earn money and to wide a person’s outlook. As a result we can say that the touristic genres is the heat of the touristic discourse. The spoken and writing types of the discourses have the information about the place or person which can be a good information for sale. The information about the written and spoken types of the touristic discourse, which was worked according to the aim is the perfect text of ads. Sometimes we have firstly writing information like a brochure or internet page, later we have the story during our trip (nowadays we must work on internet sources more careful because it is the main way to take an information about some place). Next step is an audial way of the taking an information during the trips. The linguistic part of the tourism influences directly on the economical issues of the country.

Article Details

How to Cite
MATUSEVICH, K. (2025). TEXTS OF THE TOURISTIC DISCOURSE. Vestnik of Polotsk State University. Part A. Humanities, (4), 76-81. https://doi.org/10.52928/2070-1608-2025-76-4-76-81

References

Гончарова С.А., Ганькина М.В. Бренд региона как фактор сохранения самобытности в условиях глобализации // Научный поиск в сфере современной культуре и искусстве: материалы науч. конф., Минск, 28 нояб. 2014 г. / Белор. гос. ун-т культуры и искусств. – Минск, 2016. – С. 77–80.

Музыкант В.Л. Теория и практика современной рекламы. – Ч. 1. – М.: Компанія “Евразійскій регіон”, 1998. – 400 с.

Van Dijk, Teun A. Discourse as Structure and Process // Discourse Studies: A Multidisciplinary Introduction. – London, 1997. – Vol. 1. – Р. 63–111.

Журавский А. Брендинг регионов: капитализация этнокультурного потенциала и культурная индустрия [Электронный ресурс] // RATAnews.

Гончарова Л.М. Туристская реклама в СМИ: позитивно настраивающие тактики // Язык средств массовой информации как объект междисциплинарного исследования: материалы II Междунар. науч. конф., Москва, 14–16 февр. 2008 г. / МГУ им. М.В. Ломоносова; сост. М.Н. Володина. – М., 2008. – С. 339–343.

Солганик Г.Я. Синтаксическая стилистика: Сложное синтаксическо целое. – М.: Высш. шк., 1973. – 214 с.

Филатова Н.В. Туристический дискурс в смежных дискурсах: гибридизация или полифония // Вестник МГУ. – 2012. – № 3. – С. 41–46.

Чуханава А.В., Дынаміка жанраў публіцыстычнага стылю ў рускай мове (на матэрыяле рэкламных нататкаў і рэкламных інтэрв’ю): аўтарэф. дыс. … канд. філал. навук: 10.02.02. – Мінск: Бел. дзярж. ун-т., 2006. – 23 л.

Борок И. Ельня – жемчужина Полесья. – Витебск: Заказник Ельня. – 15 с.

Колас Я. Новая зямля. – Мінск: Народная асвета, 1967. – 345 с.

Тарнаева Л.П. Обучение будущих переводчиков трансляции культурно-специфических смыслов институционального дискурса: автореф. дис. … д-ра пед. наук. – СПб.: Росс. гос. пед. ун-т, 2011. – 42 с.

Филатова Н.В. Жанровое пространство туристического дискурса // Вестник Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. Филологические науки. – 2012. – № 2. – С. 76–82.

Шамякін І.П. Збор твораў: у 23 т. – Мінск: Маст. літ., 2011. – Т. 5: Аповесці, 1988–1993. – 622 с.

Анисимова Т.В. Современная деловая риторика: учеб. пособие. – Волгоград: Волгогр. акад. гос. службы, 2002. – 115 с.