PERSONALITY ENCULTURATION IN OPTIMIZATION CONDITIONS BY INFORMATION RESOURCES OF EDUCATIONAL ENVIRONMENT
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article considers the cultural essence of the process of еnculturation in terms of optimization of information- educational environment. Conducted detailed analysis of the trends of the information-educational environment of the Republic of Belarus. The main priorities of development of the means of information used in the educational process. Defined innovative tools and mechanisms “embedding” of identity in the informationeducational environment through the mechanisms of еnculturation.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Модельный закон о дистанционном обучении в государствах-участниках СНГ // КонсультантПлюс: Версия Проф. Технология 3000 [Электронный ресурс] / ООО «ЮрСпектр», Нац. центр правовой информ. Респ. Беларусь. – Минск, 2014.
Концепции информатизации системы образования Республики Беларусь на период до 2020 года // КонсультантПлюс: Версия Проф. Технология 3000 [Электронный ресурс] / ООО «ЮрСпектр», Нац. центр правовой информ. Респ. Беларусь. – Минск, 2014.
О некоторых вопросах развития национальной системы квалификаций Республики Беларусь: постановление Совета Министров Респ. Беларусь 17 янв. 2014 г., № 34 // КонсультантПлюс: Версия Проф. Технология 3000 [Электронный ресурс] / ООО «ЮрСпектр», Нац. Центр правовой информ. Респ. Беларусь. – Минск, 2014.
Терещенко, О.В. Инкультурация / О.В. Терещенко // Социология: энцикл. / сост. А.А. Грицанов [и др.]. – Минск: Книжный Дом, 2003. – 1310 с.
Смоликова, Т.М. «Развитие личности в контексте медиаконвергентных трансформаций» / Т.М. Смоликова // Вестн. Полоц. гос. ун-та. Серия Е. Пед. науки. – 2013. – № 15. – С. 103–107.
Чичканов, Е.С. Интерактивность как форма диалога в пространстве цифрового экранного произведения: автореф. дис. … канд. искусств.: 17.00.09 / Е.С. Чичканов; С.-Петерб. гумман. ун-т профсоюзов. – СПб., 2011. – 22 с.
Falkheimer, J. Geographies of Communication: The Spatial Turn in Media Studies / J. Falkheimer, A. Jansson; edited by J. Falkheimer, A. Jansson. – Göteborg: Nordicom, 2006. – P. 9–22.
Jansson, A. Textural Analysis. Materialising Media Space / A. Jansson // Geographies of Communication: The Spatial Turn in Media. Göteborg: Nordicom, 2006. – P. 87–106.
Jansson, A. Touristic Communication in the Age of Hyper-Space-Biased Media /A. Jansson // Specialized Spaces [Electronic resource].
Визуализация // Википедия (энциклопедия) [Электронный ресурс]. – 2014.
Работа в системе дистанционного обучения Moodle / А.М. Анисимов [Электронный ресурс].