TEACHINF OF PROFESSIONALLY-ORIENTED READING AT FOREIGN LANGUAGE LESSONS FOR STUDENTSO F NON-LINGUISTIC SPECIALTIES
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
This article deals with the problem of teaching professionally-oriented reading at foreign language lessons to students of non-linguistic specialties. It is confirmed that this is a special form of speech communication between specialists in a certain type of work, which is carried out with the help of printed texts, which implies an obligatory exchange of information, because this type of reading allows to join to the existing experience in this field of knowledge. It creates opportunities for expanding its erudition and inner enrichment, which as a result leads to professional growth.
The author’s method of teaching of professionally-oriented reading to students of non-linguistic specialties is given.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A. KONYSHEVA, Belarus State Economic University, Minsk
канд. пед. наук, доц.
References
Леонтьев, А.А. Основы психолингвистики / А.А. Леонтьев. – М. : Смысл, 1997. – 287 с.
Фоломкина, С.К. Обучение чтению в нефилологическом вузе / С.К. Фоломкина. – М. : Высш. шк., 2001. – 243 с.
Ломахина, С.А. Самостоятельная работа студентов в процессе изучения текстов по специальности в неязыковом вузе / С.А. Ломахина // Изв. ПГПУ им. В.Г. Белинского. – 2016. – № 16 (20). – С. 141–144.
Осипова, И.П. Исследование профессионального чтения / И.П. Осипова // Изв. Самар. науч. центра РАН. – 2014. – № 2 (3). – С. 578–582.
Серова, Т.С. Теоретические основы обучения профессионально-ориентированному чтению на иностранном языке в неязыковом вузе : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02 / Т.С. Серова ; Ленингр. гос. пед. ин-т им. А.И. Герцена. – Л., 1987. – 56 с.