FACTORS DECREASING OF THE EFFICIENCY OF LEARNING OF THE ENGINEERING GRAPHICS BY FOREIGN STUDENTS FROM THE REPUBLIC OF SRI LANKA
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The main factors affecting the organization of the educational process and its effectiveness in teaching foreign students in English are considered and identified, and strategies are proposed to reduce their negative impact. The developed theoretical model is considered on the example of studying the discipline “Engineering Graphics” by foreign students from the Republic of Sri Lanka.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Стратегический план действий по реализации основных задач развития системы образования в соответствии с принципами и инструментами единого Европейского пространства высшего образования [Электронный ресурс] : утв. М-вом обр. Респ. Беларусь, 01.06.2018. – 2020. – Режим доступа: https://edu.gov.by/sistema-obrazovaniya/glavnoe-upravlenie-professionalnogo-obrazovaniya/vysshee-obrazovanie/strategicheskiy-plan-deystviy/strategic%20plan.pdf. – Дата доступа: 10.05.2020.
Журик, И. Трехстороннее соглашение о сотрудничестве с AIC Campus в Шри-Ланке и Высшей инженерной школой ESIGELEC во Франции подписали в БНТУ [Электронный ресурс] / И. Журик. Новостной портал БНТУ–Times.BNTU. – 2020. – Режим доступа: https://times.bntu.by/news/3211-trehstoronnee-soglashenie. – Дата доступа: 10.02.2021.
Nawastheen, F.M. Educational and curriculum changes in Sri Lanka: in light of literature / F.M. Nawastheen // Muallim Journal of Social Science and Humanities. – 2019. – Vol. 3, № 3. – P. 342–361. – DOI: https://doi.org/10.33306/mjssh/43.
National Institute of Education [Electronic resource]. – Mode of access: http://nie.lk/default. – Date of access: 20.02.2021.
Учебная программа для учреждений общего среднего образования с русским языком обучения. Черчение. IX класс. – Минск : Нац. ин-т образования, 2012. – 16 с.
EF EPI 2020 Annual report / EF English Proficiency Index [Electronic resource] : Рейтинг 100 стран и регионов по уровню владения английским языком. – Mode of access: https://www.ef.com/assetscdn/WIBIwq6RdJvcD9bc8RMd/legacy/__/~/media/centralefcom/epi/downloads/full-reports/v10/ef-epi-2020-russian.pdf. – Date of access: 20.02.2021.