COGNITIVE REFLECTION OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND ITS EXPLICATION IN PHILOSOPHY OF ENGINEERING EDUCATION

Main Article Content

N. MIKHAILOVA

Abstract

The mathematics by means of the justification directions is an expression form of the developed scientific theories the major regularities. The cognitive reflection of mathematical knowledge is shown that in its abstract language the internal organization and structure of natural-science theories is expressed. The appeal to a reflection in educational activity allows students of engineering specialties to study subject contents more consciously.

Article Details

How to Cite
MIKHAILOVA, N. (2019). COGNITIVE REFLECTION OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE AND ITS EXPLICATION IN PHILOSOPHY OF ENGINEERING EDUCATION. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 92-96. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/151
Author Biography

N. MIKHAILOVA, Belarusian National Technical University, Minsk

канд. филос. наук, доц.

References

Шатова, Н.Д. Рефлексивное обучение высшей математике студентов вуза / Н.Д. Шатова, А.М. Романовская // Наука о человеке: гуманитарные исследования. – 2014. – № 4. – С. 155–162.

Дмитриева, Т.В. Развитие рефлексии у студентов как педагогическая задача / Т.В. Дмитриева, Н.Е. Седова // Вестн. Тюмен. гос. ун-та. – 2009. – № 5. – С. 33–42.

Вечтомов, Е.М. Метафизика математики / Е.М. Вечтомов. – Киров: Издательство ВятГГУ, 2006. – 508 с.

Михайлова, Н.В. Когнитивный синтез интуитивного и формального в системной методологии математического образования / Н.В. Михайлова // Alma mater (Вестн. высш. шк.). – 2018. – № 9. – С. 33–37.

Успенский, В.А. Апология математики / В.А. Успенский. – СПб.: Амфора, 2011. – 554 с.

Белобородова, М.Е. Обучение студентов технического вуза рефлексивной деятельности при решении задач / М.Е. Белобородова // Дискуссия. – 2016. – № 2. – С. 106–112.

Швецов, В.И. Модернизация преподавания математики, как важнейшей составляющей междисциплинарности в инженерном образовании / В.И. Швецов, С. Сосновский // Инженерное образование. – 2016. – № 20. – С. 207–212.