METHODIC OF TEACHING PROFESSIONALLY ORIENTED VOCABULARY TO STUDENTS OF NON-LANGUAGE UNIVERSITIES USING VIDEO-MATERIALS

Main Article Content

A. KONYSHEVA

Abstract

This article deals with the problem of usage of the video-materials in the process of teaching professionally orientated lexis to students of non-language specialities. The tasks, offered in the article, help to the future specialists to improve their skills in oral speech and writing, analyze the material studied, consolidate professionally oriented vocabulary and develop the ability to interact in the dialogue of cultures.

Article Details

How to Cite
KONYSHEVA, A. (2020). METHODIC OF TEACHING PROFESSIONALLY ORIENTED VOCABULARY TO STUDENTS OF NON-LANGUAGE UNIVERSITIES USING VIDEO-MATERIALS. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 43-47. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/204
Author Biography

A. KONYSHEVA, Belarus State Economic University, Minsk

канд. пед. наук, доц.

References

Полякова, Е.В. Применение способов и методов визуализации мышления в современном образовании / Е.В. Полякова // Изв. юж. федер. ун-та. Технические науки. – 2012. – № 10 (135). – С. 120–124.

Манько, Н.Н. Когнитивная визуализация педагогических объектов в современных технология обучения / Н.Н. Манько // Образование и наука. – 2009. – № 8 (65). – С. 10–30.

Малькина, А.П. Визуализация как способ понимания иноязычного текста по специальности в обучении иностранному языку (неязыковой вуз) / А.П. Малькина // Вестн. Том. гос. ун-та. – 2008. – Вып. 5 (52). – С. 238–241.

Вербицкий, А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А.А. Вербицкий. – М. : Высш. шк., 1991. – 206 с.

Малькина, А.П. Обучение пониманию профессионально ориентированных иноязычных текстов на основе визуализации (неязыковой вуз) : автореф. … дис. канд. пед. наук : 13.00.02 / А.П. Малькина. – Саранск, 2009. – 22 с.

Писаренко, В.И. Педагогический алгоритм работы с видеоматериалами / В.И. Писаренко // Перспективные информационные технологии и интеллектуальные системы. – 2003. – Вып. 1 (13). – С. 77–83.