MODELLING THE PROCESS OF FORMING STUDENTS’ INFORMATION CULTURE IN THE LIBRARY OF TECHNICAL COLLEGE

Main Article Content

A. PALITSEVICH

Abstract

The article reveals the structure functional model of forming information culture of technical college students in the conditions of library as a totality of four interrelated and interdependent structural blocks (theoretical and methodological, conceptual-functional, activity-operational, assessing and resulting), and functions (motivational, conceptual-procedural, activity-professional, analytical-corrective), defining the interaction of structural units and components of the model. The process of forming information culture of students in a technical college library is represented as a complex pedagogical process, which is caused by a holistic, coherent and systematic organization of librarian’s pedagogical interaction with college students.

Article Details

How to Cite
PALITSEVICH, A. (2017). MODELLING THE PROCESS OF FORMING STUDENTS’ INFORMATION CULTURE IN THE LIBRARY OF TECHNICAL COLLEGE. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 30-38. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/2991
Section
Pedagogy

References

Сурмін, Ю.П. Майстерня вченого : подручнік для науковця / Ю. П. Сурмін. – Київ : Консорціум з удосконалення менеджмент-освіти в Україні, 2006. – 302 с.

Петренко, Л.М. Теорія і практика розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів : моногр. / Л.М. Петренко. – Дніпропетровськ : ІМА-прес, 2013. – 456 с.

Галковская, Ю.Н. Моделирование профессионально ориентированной правовой компетенции библиотекаря-библиографа / Ю.Н. Галковская // Культура: открытый формат – 2015 (библиотековедение, библиографоведения и книговедения, искусствоведение, культурология, музееведение, социокультурная деятельность) : сб. науч. ст. / Белорус. гос. ун-т культуры и искусств. – Минск, 2015. – С. 377–381.

Гершунский, Б.С. Практические методы в педагогике / Б.С. Гершунский. – Киев, 1974. – 210 с.

Методы системного педагогического исследования : учеб. пособие / Н.В. Кузьмина [и др.] ; под ред. Н.В. Кузьминой. – Ленинград : Ленингр. гос. ун-т, 1980. – 172 с.

Кондратьева, С.В. Учитель – ученик / С.В. Кондратьева. – М. : Педагогика, 1984. – 80 с.

Жаркова, Г.А. Ситуационно–прогностический подход к развитию информационной культуры личности в системе непрерывного образования : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / Г.А. Жаркова ; Ульянов. гос. ун-т. – Ульяновск, 2013. – 50 с.

Савельева, С.В. Формирование информационной компетентности будущих инженеров в вузе : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.08 / С.В. Савельева ; Челяб. высш. воен. авиац. училищештурманов. – Челябинск, 2010. – 25 с.

Теплая, Н.А. Формирование информационной культуры студентов – будущих инженеров в техническом вузе : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Н.А. Теплая ; Шуй. гос. пед. ун-т. – Шуя, 2009. – 24 с.