CLASSROOM LECTURES IN INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION OF LAW ENFORCEMENT PROFILE: EXPERIENCE, PROBLEMS AND WAYS OF IMPROVEMENT

Main Article Content

P. BOROVIK

Abstract

Topical issues of improving the quality of education in an institution of higher education of law enforcement profile. The necessity of improving the traditional methods of classroom lectures, as well as the search for new approaches that meet the requirements of modern society in the preparation of specialists with higher legal education. It proposed pedagogical solution to improve the efficiency of lectures through the development of students' ability to self-learning activities, a continuous updating of knowledge and professional competence on the basis of a combination of methods of problem exposition, dialogical communication and the use of modern information and communication technologies.

Article Details

How to Cite
BOROVIK, P. (2016). CLASSROOM LECTURES IN INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION OF LAW ENFORCEMENT PROFILE: EXPERIENCE, PROBLEMS AND WAYS OF IMPROVEMENT. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 18-23. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/3960
Section
Pedagogy
Author Biography

P. BOROVIK, Academy of the Ministry of Internal Affairs of the Republic of Belarus, Minsk

канд. юрид. наук, доц

References

Лекция о лекции: учебное пособие / Н.М. Колычев [и др.]. – 4-е изд., испр. и доп. – Омск : Омская обл. тип., 2015. – 152 с.

Кравцова, М.А. Традиционный и инновационный подходы в процессе преподавания юридических дисциплин / М.А. Кравцова, А.В. Яскевич // Актуальные проблемы юридического образования : тез. докл. Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 30 окт. 2014 г. / М-во внутр. дел Респ. Беларусь, Акад. М-ва внутр. дел Респ. Беларусь ; редкол.: А.В. Башан [и др.]. – Минск, 2014. – С. 75–77.

Лаврентьев, Г.В. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов / Г.В. Лаврентьев, Н.Б. Лаврентьева, Н.А. Неудахина. – Ч.2. – Барнаул : Изд-во Алтайского ун-та, 2002. – 185 с.

Новые педагогические и информационные технологии в системе образования : учеб. пособие / Е.С. Полат [и др.] ; под ред. Е.С. Полат. – М. : Акад., 2009. – 268 с.

Гузеев, В.В. Теория и практика интегральной образовательной технологии / В.В.Гузеев. – М. : Нар. образование, 2001. – 223 с.

Образцов, П.И. Дидактика высшей военной школы : учеб. пособие / П.И. Образцов, В.М. Косухин. – Орел : Акад. Спецсвязи России, 2004 . – 317 с.

Бачила, В.В. Современное состояние и пути совершенствования образовательного процесса в Академии МВД Республики Беларусь / В.В. Бачила, О.З. Рыбаключева // Вестн. Акад. МВД Респ. Беларусь. – 2014. – № 1 (27). – С. 5–14.

Бачила, В.В. Проблемы совершенствования подготовки юридических кадров для государственных органов системы обеспечения национальной безопасности / В.В. Бачила, А.В. Башан // Вестн. Акад. МВД Респ. Беларусь. – 2015. – № 1 (29). – С. 5–8.

Кукреш, Л.И. образовательные реформы в обучении курсантов / Л.И. Кукреш // Актуальные проблемы юридического образования : тез. докл. Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 23 окт. 2015 г. / М-во внутр. дел Респ. Беларусь, Акад. М-ва внутр. дел Респ. Беларусь ; редкол.: А.В. Башан [и др.]. – Минск, 2015. – С. 102–103.

Бобович, Н.М. Использование мультимедийных презентаций при проведении занятий по информационным технологиям (на примере Академии МВД Республики Беларусь) / Н.М. Бобович // Актуальные проблемы юридического образования : тез. докл. Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 27 окт. 2016 г. / М-во внутр. дел Респ. Беларусь, Акад. М-ва внутр. дел Респ. Беларусь ; редкол.: А.В. Башан [и др.]. – Минск, 2016. – С. 21–24.