PSYCHOLOGY AND PEDAGOGICAL BSSES OF PROFESSIONAL ORIENTATION OF TEACHING THE HIGHER MATHEMATICS AT TECHNICAL UNIVERSITY
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
Article is devoted to theoretical aspects of a professional orientation of teaching the higher mathematics in technical high shcool. The problem of a professional orientation of separate subjects is analysed, and the didactic questions concerning studying of some topics of a course of higher mathematics are also considered. The link is revealed between structure of professional orientation and of training process. There are the results of questioning of the students and teachers of higher mathematics department of the Belarusian-Russian University whichreflect a real-life situation of inclusion professional character problems in educational process.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Об утверждении Программы реализации Концепции развития высшего образования в Республике Беларусь: приказ М-ва образования Респ. Беларусь от 15 марта 1999 г. № 123 [Электронный ресурс].
Новиков, А.М. Профессиональное образование России: перспективы развития / А.М. Новиков. – М.: ИЦП НПО РАО, 1997. – 254 с.
Гнеденко, Б.В. Математическое образование в вузах / Б.В. Гнеденко. – М.: Высш. шк., 1981. – 173 с.
Бровка, Н.В. Интеграция теории и практики обучения математике как средство повышения качества подготовки студентов / Н.В. Бровка. – Минск: БГУ, 2009. – 243 с.
Василевская, Е.А. Профессиональная направленность обучения высшей математике студентов технических вузов: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Е.А. Василевская. – М., 2000. – 229 с.
Худякова, Г.И. Методические основы реализации экономической направленности обучения математике в военно-экономическом вузе: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.И. Худякова. – Ярославль, 2001. – 192 с.