GETTING STUDENTS READY FOR ENGLISH PRESENTATIONS WITH THE HELP OF CREATIVE PROBLEM- SOLVING SOCIO-CULTURAL TASKS

Main Article Content

E. CHEBOTAREVA

Abstract

By giving a presentation at a conference, you can inform others of the results you have achieved. Making a presentation in English can be difficult and demanding. The presenter needs certain socio-cultural skills to make clear, well-organised presentations in front of an international audience. The article focuses on a system of creative problem-solving assignments which develop these skills taking the learner systematically through the key stages of making presentations, from planning and introducing to concluding and handling questions. All the assignments are viewed from a perspective of cultural diversity.

Article Details

How to Cite
CHEBOTAREVA, E. (2015). GETTING STUDENTS READY FOR ENGLISH PRESENTATIONS WITH THE HELP OF CREATIVE PROBLEM- SOLVING SOCIO-CULTURAL TASKS. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 49-54. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/5900
Section
Methodology

References

Елизарова, Г.В. Культура и обучение иностранным языкам : моногр. / Г.В. Елизарова. – СПб. : КАРО, 2005. – 351 с.

Колтунова, М.В. Язык и деловое общение / М.В. Колтунова.. – М. : Экономика, 2000. – 271 с.

Попова, О.Ю. Методика обучения иноязычным презентационным умениям студентов неязыковых вузов (на материале английского языка) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13 00 02 / О.Ю. Попова ; Волгоград. гос. ун-т. – Волгоград, 2005. – 26 с.

Павловская, Г.А. Педагогические условия формирования социокультурных умений публичной речи студентов в учебном процессе вуза : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13 00 02 / Г.А. Павловская ; Воронеж. гос. ун-т. – Воронеж, 2011. – 24 с.

Бадмаев, Б.Ц. Психология обучения речевому мастерству / Б.Ц. Бадмаев, А.А. Малышев. – М. : Владос-Пресс, 2002. – 224 с.

Зимняя, И.А. Педагогическая психология / И.А. Зимняя. – М. : Логос, 2000. – 384 с.

Иванова, С.Ф. Искусство диалога, или беседы о риторике / С.Ф. Иванова. – Пермь : Запад.-Урал. учеб.-науч. центр, 1992. – 200 с.

Леонтьев, А.А. Психологические механизмы и пути воспитания умений публичной речи / А.А. Леонтьев. – М. : Знание, 1972. – 39 с.

Powell, M. Presenting in English: How to give successful presentations / M. Powell. – N.Y. : Thomson / Heinle, 2002. – 128 p.

Comfort, J. Effective Presentations / J. Comfort. – Oxford University Press, 1995. – 80 p.

Wallwork, A. English for Presentations at International Conferences / A. Wallwork. – Springer Science, 2010. – 165 p.

Гальскова, Н.Д. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методика / Н.Д. Гальскова, Н.И. Гез. – М., 2004. – C. 211–212.

Сафонова, В.В. Проблемные задания на уроках английского языка в школе / В.В. Сафонова. – М. : Еврошкола, 2001. – 239 с.