MOTIVATIONAL MECHANISMS FOR INCREASING THE GENERAL LEVEL OF FOREIGN LANGUAGE KNOWLEDGE USING MODERN TECHNICAL AND INFORMATION TOOLS
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
In the article considered motivational mechanisms for increasing general level of foreign language knowledge. Motivational mechanisms considered for English language and include motivational reading of the literature and listening to audio materials using modern technical and information tools. These mechanisms for foreign language study allow to build-up vocabulary, get accustomed to the logic of a foreign language and develop the ability of understanding foreign speech. Given information recommended for scientific specialists and engineers for increasing their general level of foreign language knowledge.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A. KRYLENKO, Polotsk State University
канд. техн. наук
References
Международный язык [Электронный ресурс] / Википедия. Интернет-энциклопедия. – Режим доступа: http://ru.wikipedia.org/wiki/Международный_язык. – Дата доступа: 20.08.2014.
Английский язык [Электронный ресурс] / Википедия. Интернет-энциклопедия. – Режим доступа: http://ru.wikipedia.org/wiki/Английский_язык. – Дата доступа: 20.08.2014.
Graddol, David. The Future of English? / David Graddol. – London: The British Council, 2007. – 66 p.
English language [Электронный ресурс] / Википедия. Интернет-энциклопедия. – Режим доступа: http://en.wikipedia.org/wiki/English_language. – Дата доступа: 20.08.2014.
Сокеркина, О.В. Интенсификация процесса обучения иностранным языкам / О.В. Сокерина, Л.Н. Пышняк // Язык, речь, общение в контексте диалога языков и культур: сб. науч. тр. – Минск: Издат. центр БГУ, 2012. – С. 147–152.
Мархасев, И.Р. Управление мотивацией как один из способов интенсификации обучения взрослых иностранному языку / И.Р. Мархасев, С.Ю. Ржеутская, О.В. Сокеркина // Обучение взрослых иностранным языкам в контексте непрерывного образования: материалы докл. II междунар. науч.-практ. конф. – Минск: Изд-во МГЛУ, 2005. – С. 42–46.