APPLICATION OF COMPUTER TECHNOLOGY TECHNICAL TRAINING PROCESS STUDENTS OF THE DEPARTMENT OF ORIENTEERING CHILDREN’S SPORTS SCHOOL

Main Article Content

Y. KOZLOVA

Abstract

We consider the training process students of the department of orienteering Children’s sports school with the use of computer technology for technical training. Computer training carries a huge motivational material, and the motivation is of great importance in technical training in orienteering. With the introduction of computers in technical training in orienteering an opportunity to have a conversation with each student to learn the material at their own pace, to effectively organize control. We have developed a computer program is a structured and systematic body of knowledge on technical training in orienteering directly during training sessions and self-study material.

Article Details

How to Cite
KOZLOVA, Y. (2014). APPLICATION OF COMPUTER TECHNOLOGY TECHNICAL TRAINING PROCESS STUDENTS OF THE DEPARTMENT OF ORIENTEERING CHILDREN’S SPORTS SCHOOL. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 124-129. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/7997

References

Васильева, П.Д. Обучение химии / П.Д. Васильева, Н.Е. Кузнецова. – СПб.: КАРО, 2003. – 123 с.

Воронин, Ю.А. Компьютеризированные технологии в процессе подготовки учителя / Ю.А. Воронин // Педагогика. – 2003. – № 8. – С. 53–59.

Гулидин, П.К. Основы технической и психофизиологической подготовки в спортивном ориентировании: П.К. Гулидин, С.А. Казаков, Ю.А. Соловьёва; ВГТУ. – Витебск: ВГТУ, 2006. – 99 с.

Лезнова, Т.В. Применение компьютерных технологий в VII классе / Т.В. Лезнова // География в школе. – 2005. – № 2. – С. 49–51.

Лисицкая, Т.С. Использование мультимедийной компьютерной программы в процессе подготовки специалистов по аэробике / Т.С. Лисицкая, И.М. Беляева // Теория и практика физической культуры. – 2007. – № 4. – С. 25–28.

Мазур, З.Ф. Использование информационных и коммуникационных технологий в инновационно-маркетинговой деятельности учителя-новатора / З.Ф. Мазур, О.В. Панченко // Информатика и образование. – 2009. – № 8. – С. 119–121.

Аранская, О.С. Новые информационные технологии в естественном педагогическом образовании: пособие по спецкурсу: «Подготовка учителя к использованию информационно-компьютерных технологий в педагогической деятельности» / О.С. Аранская. – Витебск: Изд-во ВГУ им. П.М. Машерова, 2001. – 139 с.

Гречанникова, О.Я. Применение информационных технологий для активизации познавательной деятельности учащихся / О.Я. Гречанникова // Теория и практика социализации детей и молодежи: материалы междунар. науч.-практ. конф., Витебск, март 2008 г. – Витебск, 2008. – С. 270–271.

Педагогическая психология: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений, обучающихся по напр. 050700: Педагогика / И.А. Баева [и др.]; под ред. Л. Регуш, А. Орловой. – СПб.: Питер, 2011. – 416 c.