PEDAGOGICAL POTENTIAL OF UNIVERSITY IN FORMATION OF PERSONAL QUALITIES OF FUTURE SPECIALISTS (FROM EXPERIENCE BSTU)
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
Pedagogical conditions of students’ individuality gradual formation for future professional activities are described in this article. Goals of university education are implemented through the model “student – university”, which includes training programs, extracurricular activities, research work, department of social occupations. A set of measures and actions, combined in a model “student – university” will help students gain “social assets” that will support further personality development of the graduate with a focus patriotism and democracy.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
T. KALLENIKOVA, Belarusian State Technological University, Minsk
канд. пед. наук, доц.
References
Программа развития учреждения образования «Белорусский государственный технологический университет». – Минск: БГТУ, 2011.
Бердяев, Н.А. Царство духа и царство кесаря / Н.А. Бердяев. – М., 1955. – 132 с.
Актуальные проблемы воспитания: метод. рекомендации для кураторов студенческих групп / авт.-сост. Т.Г. Каленникова. – Минск: БГТУ, 2013. – 94 с.
Рубинштейн, С.Л. Развитие познавательной активности и самостоятельности учащихся и студентов / С.Л. Рубинштейн // Идея дидактики и педагогической психологии в учебном процессе: межвуз. науч. сб. – Саратов, 1983.
Сманцер, А.П. Методологические аспекты подготовки будущих педагогов к работе в инклюзивной образовательной среде / А.П. Сманцер // Формирование гражданина, профессионала в условиях университетского образования: сб. науч. ст.: в 2-х т., 2013. – Т. 2. – С. 411–413.