USE AS A MEANS OF MOVIE URGENT INFORMATION DURING TRAINING MOTOR ACTIONS IN THE CLASSROOM FOR A SUBJECT OF “PHYSICAL EDUCATION AND HEALTH”

Main Article Content

A. VORON

Abstract

The article shows that learning motor actions in the classroom on the subject of “Physical culture and health” should be provided with the most accurate information about the results of the motor activity of students. In this regard, the application of an algorithm for video as a means of emergency information in the classroom. Based on this (using digital technology) urgent information possible directly in the classroom teacher in conjunction with the student to analyze individual movements or motor action as a whole, identify execution errors.

Article Details

How to Cite
VORON, A. (2014). USE AS A MEANS OF MOVIE URGENT INFORMATION DURING TRAINING MOTOR ACTIONS IN THE CLASSROOM FOR A SUBJECT OF “PHYSICAL EDUCATION AND HEALTH”. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 136-141. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/8025
Author Biography

A. VORON, Belarusian National Technical University, Minsk

канд. пед. наук

References

Геллерштейн, С.Г. Чувство времени и скорость двигательной реакции / С.Г. Геллерштейн. – М.: Медгиз, 1958. – 148 с.

Донской, Д.Д. Законы движений в спорте / Д.Д. Донской. – М.: Физкультура и спорт, 1968. – 175 с.

Торхауэр, Г.А. Исследование условий эффективности срочной информации о временных параметрах в процессе управления однократными движениями: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.А. Торхауэр; ГЦОЛИФК. – М., 1970. – 19 с.

Бернштейн, Н.А. Физиология движений и активность / Н.А. Бернштейн. – М.: Наука, 1990. – 495 с.

Фарфель, В.С. Пути совершенствования спортивной техники (методический принцип срочной информации) / В.С. Фарфель // Теория и практика физической культуры. – 1962. – № 5. – С. 23–28.

Ворон, А.В. Обучение технике опорной части прыжка с шестом на основе использования комплекса тренажерных устройств: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Ворон; БГУФК. – Минск, 2010. – 214 л.

Бризинский, Г.З. Возможность формирования у юных прыгунов с шестом движений, характерных для высоких спортивных результатов // Вопросы теории и практики физической культуры и спорта / БГОИФК; под ред. А.А. Семкина. – Минск: Выш. шк., 1984. – С. 81–84.

Гришин, А.В. Формирование двигательных умений юных прыгунов с шестом с помощью координационных тренажерных устройств: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Гришин; УГПУ. – Екатеринбург, 2001. – 25 с.

Савиных, Б.А. Повышение эффективности обучения прыжку с шестом на начальном этапе подготовки юных прыгунов: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Б.А. Савиных; ГЦОЛИФК. – М., 1982. – 23 с.

Теория и методика физического воспитания: учебник для ин-тов физ. культуры: в 2 т. / под общ. ред. Л.П. Матвеева, А.Р. Новикова. – 2-е изд., испр. и доп. – М.: Физкультура и спорт, 1976. – 304 с.