EDITORIAL AND PUBLISHING ACTIVITIES OF THE UNIVERSITY IN THE DIGITAL AGE: DIRECTIONS OF BUSINESS PROCESS REENGINEERING

Main Article Content

M. SLONIMSKA
A. SHLYK

Abstract

The article substantiates the need for and defines the strategic directions of business processes reengineering in the editorial and publishing activities of the university, taking into account the new requirements for educational activities in the digital economy, presents the balanced scorecard developed by the authors for the editorial and publishing department of the Polotsk State University. The proposed balanced scorecard allows providing a connection between the editorial office strategy and the university strategy, highlighting areas of responsibility, monitoring and analyzing the department effectiveness.

Article Details

How to Cite
SLONIMSKA, M., & SHLYK, A. (2020). EDITORIAL AND PUBLISHING ACTIVITIES OF THE UNIVERSITY IN THE DIGITAL AGE: DIRECTIONS OF BUSINESS PROCESS REENGINEERING. Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and Legal Sciences, (13), 84-88. Retrieved from https://journals.psu.by/economics/article/view/1971
Author Biography

M. SLONIMSKA, Polotsk State University

д-р экон. наук, доц., проф.

References

Hammer, M. Reengineering Work: Don’t Automate, Obliterate / M. Hammer // Harvard Business Review. – 1990. – July-August. – P. 104–112.

Hammer, M. Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution / M. Hammer, J. Champy. – New York : HarperBusiness, 1993. – 223 p.

Davenport, T.H. The New Industrial Engineering, information Technology and Business Process Redesign / T.H. Davenport, J.E. Short // Center for Information Systems Research Work Paper. – 1990. – № 213. – June. – 31 p.

Блинов, А.О. Реинжиниринг бизнес-процессов как управленческая инновация современных организаций: методологический аспект / А.О. Блинов, Г.А. Яшева // Вестник Витебского государственного технологического университета. – 2014. – № 26. – С. 147–160.

Мельникова, Е.Е. Реинжиниринг под увеличительным стеклом: вопросы и ответы / Е.Е. Мельникова, Т.Н. Сысо // Вестник Омского университета. Сер. Экономика. – 2007. – № 1. – С. 117–125.

Ойхман, Е.Г. Реинжиниринг бизнеса: реинжиниринг организаций и информационные технологии / Е.Г. Ойхман, Э.В. Попов. – М. : Финансы и статистика, 1997. – 336 с.

Абдикеев Н.М. Управление знаниями корпорации и реинжиниринг бизнеса: учебник / Н.М. Абдикеев, А.Д. Кисилев. – М. : ИНФРА-М, 2011. – 382 с.

Ершова, Ю.А. Современное состояние и перспективы развития электронного книгоиздания для высшей школы России / Ю.А. Ершова // Научная периодика: проблемы и решения. – 2017. – Т. 7. – № 2. – С. 103–116.

Селянская, Г.Н. Smart-университет – ответ на вызовы новой промышленной революции / Г.Н. Селянская // Креативная экономика. – 2014. – № 9(9). – С. 1151–1164.

Kaplan, R.S. The balanced scorecard – measures that drive performance / R.S. Kaplan, D.P. Norton // Harvard Business Review. – 1992. – № 70(1). – P. 71–79.