MATHEMATICAL ECONOMIC MODELING OF THE DECISION-MAKING PROCESS OF FINANCING INVESTMENTS IN INTEGRATED SUPPLY CHAINS

Main Article Content

M. SLONIMSKA

Abstract

The article substantiates the necessity of organizing intercompany network cooperation in the supply chain of Belarusian beef, oriented to the foreign market, presents the mathematical economic model developed by the author, which allows substantiating decisions on the distribution of the amount of investments between the participants of the integrated supply chain based on the criterion of maximizing the total profit from the sale of final products. The proposed model makes it possible to increase the efficiency of the benchmarking procedure and state subsidies to stimulate the development of domestic meat farming and support the export of beef to foreign markets.

Article Details

How to Cite
SLONIMSKA, M. (2020). MATHEMATICAL ECONOMIC MODELING OF THE DECISION-MAKING PROCESS OF FINANCING INVESTMENTS IN INTEGRATED SUPPLY CHAINS. Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and Legal Sciences, (6), 60-65. Retrieved from https://journals.psu.by/economics/article/view/2069
Author Biography

M. SLONIMSKA, Polotsk State University

д-р экон. наук, доц., проф.

References

Слонимская, М.А. Сетевые формы организации экономики / М.А. Слонимская ; науч. ред. А.Е. Дайнеко ; Нац. акад. наук Беларуси, Ин-т экономики. – Минск : Беларуская навука, 2018. – 280 с.

SCOR 12.0 [Electronic resource] / Apics. – Mode of access: http://www.apics.org/apics-for-business/products-and-services/apics-scc-frameworks/scor12. – Date of access: 20.02.2020.

О Государственной программе развития аграрного бизнеса в Республике Беларусь на 2016–2020 годы и внесении изменений в постановление Совета Министров Республики Беларусь от 16 июня 2014 г. № 585. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://pravo.by/document/?guid=12551&p0=C21600196&p1=1. – Дата доступа: 24.12.2019.

Левина, Т.В. SCOR-моделирование / Т.В. Левина // Логистика и управление цепями поставок. – 2012. – № 2 (49). – С. 88–94.

Автоматизированная информационная система идентификации, регистрации, прослеживаемости животных и продукции животного происхождения (AITS) [Электронный ресурс] // ID центр систем идентификации. – Режим доступа: http://ids.by/index.php/Dev-of-Systems-Портфолио/avtomatizirovannaya-informaczionnaya-sistemaidentifikaczii-registraczii-proslezhivaemosti-zhivotnyx-i-produkczii-zhivotnogo-proisxozhdeniya-aits.html. – Дата доступа: 31.01.2020.

Стерхова, С.А. Инновационный продукт: инструменты маркетинга: учеб. пособие / С.А. Стерхова. – М. : «Дело» АНХ, 2009. – 296 с.

Bervejillo, J. E. Uruguay’s beef industry. An Assessment of WTO Disciplines on Market Access in Agriculture. / J. E. Bervejillo. – Oslo : Norwegian Institute of International Affairs, 2015. – 71 с.

Слонимская, М.А. Живые лаборатории в теории и практике открытых инноваций / М.А. Слонимская // Наука и инновации. – № 9. – 2016. – С. 30–32.

Global sustainable beef [Electronic resource]. – Mode of access: https://grsbeef.org/page-1489655. – Date of access: 18.02.2020.

Sustainability report 2016. Global sustainable beef. – Colorado Springs: Round table for global sustainable beef, 2017. – 36 p.

Lupita, A. A supply chain model to improve the beef quality distribution using investment analysis: A case study [Electronic resource] / A. Lupita, S. H. Rangkuti, W. Sutopo, M. Hisjam // AIP Conference Proceedings. – Mode of access: https://doi.org/10.1063/1.5010620. – Date of access: 18.02.2020.