CRISIS MANAGEMENT SYSTEM: NATURE, STRUCTURE AND APPROACHES TO ITS MODELING

Main Article Content

I. TETEREVA
N. BELORUSOVA

Abstract

The relevance of the presented research lies, first, in the that in the literature there are a majority of approaches to crisis management system, as well as to its modeling. The article presents the analysis of approaches of A.M. Bukreev, O. Vihansky and E.P. Zharkovskaya to understand the essence and structure of the crisis management system. The problems of modeling the crisis management system are considered in the works of Korotkov A., A. Pytkin and E. Ponosova, J. Burnet, A. Gonzales-Guerrero, T. Coombs, S. Finck, J. Mitrof. There given a systematization of these approaches in a single three-stage model.

Article Details

How to Cite
TETEREVA, I., & BELORUSOVA, N. (2017). CRISIS MANAGEMENT SYSTEM: NATURE, STRUCTURE AND APPROACHES TO ITS MODELING. Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and Legal Sciences, (13), 2-11. Retrieved from https://journals.psu.by/economics/article/view/3189
Author Biography

N. BELORUSOVA, Polotsk State University

канд. экон. наук, доц.

References

Букреев, А.М. Антикризисное управление : учеб.-метод. пособие / А.М. Букреев, М.Б. Шмырева. – Воронеж : Воронеж. гос. техн. ун-т, 2009. – 156 с.

Виханский, О.С. Менеджмент : учебник / О.С. Виханский, А.И. Наумов. – 4-е изд., перераб. и доп. – М. : Экономистъ, 2006. – 670 с.

Жарковская, Е.П. Антикризисное управление : учебник / Е.П. Жарковская, Б.Е. Бродский, И.Б. Бродский. – 7-е изд., испр. и доп. – М. : ОмегаЛ, 2011. – 467 с.

Философский энциклопедический словарь [Электронный ресурс] / Академик : словари и энциклопедии. – Режим доступа: https://dic.academic.ru/contents.nsf/enc_philosophy/. – Дата доступа: 29.12.2016.

Коротков, А.В. Управление маркетингом : учеб. пособие / А.В. Коротков, И.М. Синяева. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : ЮНИТИ–ДАНА. – 2005. – 463 с.

Поносова, Е.В. Эффективная модель антикризисного управления промышленным предприятием / Е.В. Поносова, А.Н. Пыткин // Российское предпринимательство. – 2013. – № 6. – С. 114–121.

Поносова, Е.В. Концепция факторной модели антикризисного управления предприятием / Е.В. Поносова, В.Б. Главацкий // Российское предпринимательство. – 2012. – № 16. – С. 28–33.

Burnett, J.J. A strategic approach to managing crises / J.J. Burnett // Public Relations Review. – 1998. – № 4. – PP. 475–488.

González-Herrero, A. An integrated symmetrical model for crisis–communication management / A. González-Herrero, C.B. Pratt // Journal of Public Relations Research. – 1996. – № 2. – PP. 79–105.

Fink, S. Crisis management: Planning for the inevitable. / S. Fink. – New York: AMACOM. – 1986. – 262 р.

Mitroff, I.I. Crisis management and environmentalism: A natural fit. / I.I. Mitroff // California Management Review. – 1994. – № 2, – PP. 101–113.

Coombs W. T. Ongoing Crisis Communication: Planning, Managing, and Responding. / W. T. Coombs. – 4th edition. – SAGE, 2015. – 241 p.