METHODOLOGY FOR CHOOSING THE FORM OF CORPORATE INTERACTION OF BUSINESS ENTITIES IN THE CONDITIONS OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF THE ECONOMY

Main Article Content

M. MALAKHOVICH

Abstract

The article is devoted to the study of theoretical, methodological and practical aspects of choosing the form of corporate interaction between economic entities in the conditions of innovative development of the economy. On the basis of the study, a holistic methodology for the implementation of this choice has been formed. The prerequisites for building various systems of corporate interaction in key sectors of the national economy, which predetermine the choice of one form or another of cooperation, are considered. An algorithm of actions has been developed to ensure its effective implementation. The criteria for choosing the form of corporate interaction between economic entities are determined, taking into account both the specifics of the industry and the features of the innovative development of the economy and allowing to increase the validity of the creation of corporate formations by its entities. Based on the example of the subjects of the vegetable market, an assessment was made of the prospects for creating the main types of corporate structures, which confirmed the feasibility of applying the proposed approach at the stage of choosing the most appropriate forms of corporate interaction between economic entities and making a decision on their further development.

Article Details

How to Cite
MALAKHOVICH, M. (2023). METHODOLOGY FOR CHOOSING THE FORM OF CORPORATE INTERACTION OF BUSINESS ENTITIES IN THE CONDITIONS OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF THE ECONOMY. Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and Legal Sciences, (1), 71-77. https://doi.org/10.52928/2070-1632-2023-63-1-71-77
Section
Экономические науки
Author Biography

M. MALAKHOVICH, Belarusian State University, Minsk

канд. экон. наук, доц.

References

Молохович М.В. Предпосылки и критерии выбора формы корпоративного взаимодействия хозяйствующих субъектов // Проблемы прогнозирования и государственного регулирования социально-экономического развития: материалы XXII Междунар. науч. конф., Минск, 21–22 окт. 2021 г.: в 3 т. / НИЭИ М-ва экономики Респ. Беларусь; редкол.: Ю.А. Медведева [и др.]. – Минск, 2021. – Т. 2. – С. 241–242.

Богатова Е.В. Инновационная экономика. – М.: RuScience, 2016. – 85 с.

Левчаев П.А. Инновационная модель развития экономики региона. – М.: Инфра-М, 2018. – 88 с.

Богдан Н.И. Инновационная политика. – Минск: Четыре четверти, 2019. – 306 с.

Иванцов П.И. Инновационная экономика: теория, методология, практика: пособие. – 2-е изд., доп. – Минск: Академия управления при Президенте Республики Беларусь, 2018. – 167 с.

Маковская Н.В. Срочные трудовые договоры как фактор роста инновационной активности белорусских организаций // Белорусский экономический журнал. – 2018. – № 2. – С. 97–107.

Полоник С.С., Молохович М.В. Приоритетные направления инновационной деятельности организаций реального сектора экономики Республики Беларусь // Новая экономика. – 2020. – № 1(75). – С. 33–40.

Молохович М.В. Обоснование перспективных форм взаимодействия субъектов рынка овощной продукции // Новая экономика. – 2017. – № 2. – С. 36–40.

Курбанов А.Х., Плотников В.А. Аутсорсинг: история, методология, практика. – М.: ИНФРА-М, 2013. – 112 с.

Хейвуд Дж. Б. Аутсорсинг: в поисках конкурентных преимуществ: [пер. с англ.]. – М.: Вильямс, 2002. – 174 с.