TERRITORY BRAND FORMATION AS A FACTOR FOR INCREASING COMPETITIVENESS REGIONS OF BELARUS
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article analyzes the cultural diversity of the regions of the Republic of Belarus, including the national structure and the native language of citizens living in the country, the development of religions and religious organizations, the presence of the most significant cultural objects, etc. On the basis of the results of analyzes recommendations for the establishment of regional brands are developed, which considering the peculiarity of regional and urban culture, and the experience of developed countries in the field of rehabilitation and restoration of depressed areas on the basis of cultural factors as sources of creative industries.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
T. V. BUHOVETS, Belarus State Economic University, Minsk
канд. экон. наук
References
Экономическая диагностика регионов [Электронный ресурс] // Экономика БГЭУ. Блог.
Официальный сайт Нац. статист. ком-та Респ. Беларусь [Электронный ресурс] // Национальный статистический комитет Республики Беларусь. – 2014. – Режим доступа: http://belstat.gov.by. – Дата доступа: 03.07.2014.
Официальный сайт Уполномоченного по делам религий и национальностей Республики Беларусь [Электронный ресурс] / Национальный статистический комитет Республики Беларусь. – Минск, 2014.
Туризм и туристические ресурсы в Республике Беларусь, 2014 г. : статист. сб. – Минск : Нац. статист. ком-т Респ. Беларусь, 2014. – 105 с.
Открытый профессиональный интернет-проект «Имидж Республики Беларусь» [Электронный ресурс].
Культура в Республике Беларусь, 2012 г. : статист. сб. – Минск : Нац. статист. ком-т Респ. Беларусь, 2012. – 181 с.
Парамонов, П. Город 2.0 [Электронный ресурс] / П. Парамонов // Точка зрения.