ON THE USE OF THE SEMANTIC MODEL TO UPDATE THE TERMINOLOGY IN THE FIELD OF EDUCATION AND SCIENCE
Main Article Content
Abstract
The article proposes one of the possible approaches to filling the content of new and updated educational standards and programs, research works and research projects with verified meaning based on the “thesaurus definition model of the term” using the term “information” as an example. The modeling of the term thesaurus allows us to strengthen the role of language in understanding, mastering, transmitting information and knowledge, as well as accumulate, enrich and disseminate advanced experience (competences), and improve the coordination of work in the field of scientific terminology.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Общие концептуальные подходы к разработке стандартов образования / В.И. Батюшко [и др.] // Вышэйшая школа. – 1996. – № 1. – С. 36–44.
Волков, Ю.В. Информация – термин юридический : монография / Ю.В. Волков. – Екатеринбург : УГЮУ, 2016.
Гайсёнок, В.А. Отраслевые кластеры как фактор развития системы высшего образования / В.А. Гайсёнок, И.В. Титович // Вышэйшая школа. – 2018. – № 2. – С. 8–10.
Глобализация мировой экономики и интернационализация высшей школы: современные взаимосвязи и прогнозы интегрирования взаимодействия / М.И. Демчук [и др.] ; под общ. ред. М.И. Демчука. – Минск : РИВШ, 2013.
Обновление национальных стандартов высшего образования – проблемы и задачи / М.А. Журавков [и др.] // Вышэйшая школа. – 2016. – № 4.
Харин, Ю.С. Математические основы теории информации : учеб. пособие / Ю.С. Харин, И.А. Бодягин, Е.В. Вечерко. – Минск : БГУ, 2018.
Лопатников, Л.И. Экономико-математический словарь. Словарь современной экономической науки / Л.И. Лопатников ; под ред. Г.Б. Клейнера. – 5-е изд. – М. : Дело, 2003.