ПАЛІТЫКА ЭКУМЕНІЗМУ ІІ ВАТЫКАНСКАГА САБОРА І КАНЦЭПЦЫЯ “РАЗЛОМУ ПАМІЖ УСХОДАМ І ЗАХАДАМ” ТАМАША ПАДЗЯВЫ

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Г. І. КЛІМОВІЧ

Аннотация

Разглядаецца ўзаемаўплывы усходняй і заходняй цывілізацыйных плыняў у творчасці беларускіх каталіцкіх інтэлектуалаў. Адзначаецца, што дадзеная тэма з’яўлялася актуальнай для айчынных мысліцеляў. Атрымаўшы першы імпульс у праграмным творы І. Абдзіраловіча “Адвечным шляхам”, яна працягвала развівацца ў межах творчай спадчыны прадстаўнікоў каталіцкай філасофіі на Беларусі. Адначасова дадзены кірунак звязаны з дзвюма асаблівасцямі: па-першае, тэма ўзаемаўплываў увасобілася ў рэдуцыраваным выглядзе – у тэме ўніі, па-другое, тэарэтычнае асэнсаванне такой ідэалагічнай з’явы як экуменізм, амаль не закраналася беларускімі аўтарамі. Вылучаецца з гэтага шэрагу постаць а. Тамаша Падзявы, які на старонках польскага часопіса “Знак” здолеў прадставіць арыгінальную канцэпцыю “разлому паміж Усходам і Захадам” на падставе адрознення паміж крыніцамі паходжання і асноўнымі ідэямі светапогляду двух уплывовых тыпаў культур.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Как цитировать
КЛІМОВІЧ, Г. І. (2017). ПАЛІТЫКА ЭКУМЕНІЗМУ ІІ ВАТЫКАНСКАГА САБОРА І КАНЦЭПЦЫЯ “РАЗЛОМУ ПАМІЖ УСХОДАМ І ЗАХАДАМ” ТАМАША ПАДЗЯВЫ. Вестник Полоцкого государственного университета. Серия E. Педагогические науки, (7), 145-149. извлечено от https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/3061
Выпуск
Раздел
Философия
Биография автора

Г. І. КЛІМОВІЧ, Беларускі дзяржаўны медыцынскі ўніверсітэт, Мінск

канд. філас. навук, доц.

Библиографические ссылки

Абдзіраловіч, І. Адвечным шляхам: Дасьледзіны беларускага светагляду / І. Абдзіраловіч. – Мінск : Навука і тэхніка, 1993. – 44 с.

Гарошка, Л. Пад знакам “рускае” і “польскае” веры / Л. Гарошка // Божым шляхам. – 1954. – С. 12–24.

Героі Беларускай Грэка-каталіцкай Царквы: ераманах Тамаш (Падзява) – святар і філосаф, які быў заўсёды на мяжы [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://archive.li/4jsE9#selection-509.0-509.110. – Дата доступа: 24.04.2017.

Жарнасек, І. Як свечка на алтары : Тамаш Падзява. Святар, законнік (1906–1975) / І. Жарнасек // Ave Maria. – 2011. – № 4. – С. 15.

Задума, П. Нашае палажэнне – нашыя мэты / П. Задума // Божым шляхам. – 1947. – № 1. – С. 1–2.

Иоанн Павел ІІ Euntus in mundum [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.christusimperat.org/ru/node/13476. – Дата доступа: 24.04.2017.

Ковальский, Н.А. Католицизм и международные отношения / Н.А. Ковальский. – М. : Междунар. отношения, 1989. – 268 с.

Мазалова, В.П. Католицизм – четверть века спустя после ІІ Ватиканского собора / В.П. Мазалова. – М. : Знание, 1989. – 63 с.

Овербек, И.И. Свет с Востока: взгляд на католическое Православие сравнительно с Папством и Протестантизмом / И.И. Овербек. – Вильно : Изд. Вилен. православного Свято-Духов. братства, 1867. – 159 с.

Сіповіч, Ч. Айцец Тамаш Падзява / Ч. Сіповіч // Божым шляхам. – 1975. – № 145–146. – С. 8–10.

Bardecki, A. Kościól epoki dialogu / A. Bardecki. – Londyn : Katolicki ośrodek wydawniczy veritas, 1967. – 303 s.

John Paul ІІ Slavorum Apostoli [Electronic resource]. – Mode of access: http://w2.vatican.va/content/john-paulii/en/encyclicals/documents/hf_jp-ii_enc_19850602_slavorum-apostoli.html. – Date of access: 24.04.2017.

Podziawo, T. Człowiek, który nie zgrzeszył przeciwko Duchowi / T. Podziawo // Znak. – 1958. – № 52. – S. 1176–1191.

Podziawo, T. Czy Dostojewski był filozofem? / T. Podziawo // Znak. – 1960. – № 73–74. – S. 1026–1028.

Podziawo, T. Dostojewski / T. Podziawo // Znak. – 1959. – № 66. – S. 1581–1609.

Podziawo, T. Rozłam między Wschodem i Zachodem / T. Podziawo // Znak. – 1965. – № 128–129. – S. 206–219.

Podziawo, T. Wschód chrześcijański i Rosja / T. Podziawo // Znak. – 1961. – № 88. – S. 1348–1369.

Podziawo, T. Wschód chrześcijański I Rosja / T. Podziawo // Znak. – 1961. – № 89. – S. 1515–1536.