METHODOLOGY OF DEVELOPMENT OF COORDINATION ABILITIES OF STUDENTS YOUNG SCHOOL AGE
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The question of the development of coordination abilities of primary school age students as prerequisites for further training in motor actions is considered. The article presents a set of exercises and describes the methodology of using the coordination ladder as an effective non-specific means of developing the coordination abilities of students of institutions of general secondary education. The article describes the results of a study of the dynamics of indicators of the level of development of coordination abilities of students of grades 3 of the educational institution “Secondary School No. 2 of Miory” when using a coordination ladder in classes on the academic subject “Physical Culture and health”.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Кабанов, Ю.М. Методика развития равновесия у детей школьного возраста / Ю.М. Кабанов. – Минск : [б. и.], 2002. –68 с.
Берштейн, Н.А. О ловкости и ее развитии / Н.А. Берштейн – М. : Физкультура и спорт, 1991. – 228 с.
Жук, Т.Л. Лестница-чудесница / Т.Л. Жук // Образование Минщины. – 2014. – № 4 (51). – С. 77–80.
Лукьяненко, В.П. Физическая культура: основы знаний : учеб. пособие / В.П. Лукьяненко – М. : Совет. спорт, 2003. – 224 с.
Блажевич, Н.А. Динамика показателей уровня развития координационных и скоростных способностей учащихся при использовании скоростно-координационной лестницы / Н.А. Блажевич // Электрон. сб. тр. молодых специалистов Полоц. гос. ун-та. Сер. Образование, педагогика. – 2021. – № 38 (108). – С. 257–259.
Эйдер, Е. Обучение движению / Е. Эйдер, С.Д. Бойченко, В.В. Руденик. – Барановичи : Баранович. укрупн. тип., 2003. – 291 с.
Развитие координационных способностей обучающихся с использованием элементов координационной лестницы / А.А. Коник [и др.] // Изв. ТулГУ. – 2020. – Вып. 1. Физическая культура. Спорт. – С. 17–24.
Development of coordination abilities as the foundations of technical preparedness of rugby players 16–17 years of age / A. Rovniy [et al.] // Journal of Physical Education and Sport. – 2018. – 18 (Supplement issue 4). – Art 268. – P. 1831–1838.
Effect of the use of the coordination (speed) ladder on the level of technical preparedness and the development of psychophysiological functions of young volleyball players 14–16 years old / Y.A. Goloborodko [et al.] // Health, Sport, Rehabilitation. – 2018. – No 2. – Vol. 4. – Р. 7–21.
Пушкарева, А.М. Развитие координационных способностей в физическом воспитании студентов : учеб.-метод. пособие / А.М. Пушкарева, А.В. Пушкарев, А.Г. Ананьева. – Ижевск : Удмурт. ун-т, 2018. – 44 c.
Блажевич, Н.А. Координационная лестница – современное средство развития координационных способностей учащихся / Н.А. Блажевич // Электрон. сб. тр. молодых специалистов Полоц. гос. ун-та. Сер. Образование, педагогика. – 2021. – № 38 (108). – Образование, педагогика. – С. 260–263.
Most read articles by the same author(s)
- N. GRISHANOVA, JIANG WENQIANG, THE USE OF FUNCTIONAL SCREENING OF MOVEMENTS IN RHYTHMIC GYMNASTICS FOR THE PURPOSE OF INJURY PREVENTION, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2022)
- O. LUTKOVSKAYA, E. BORUN, E. MINENOK, N. GRISHANOVA, PHYSICAL CULTURE AND SPORTS HOLIDAYS IN INCLUSIVE PRACTICE, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2020)
- N. GRISHANOVA, SWIMMING AS A MEANS OF MAINTAINING THE FUNCTIONAL CAPABILITIES OF ORIENTEERING ATHLETES IN THE TRANSITION PERIOD OF THE MACROCYCLE, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 1 (2023)