CRITICAL THINKING AS A FACTOR OF SUCCESSFUL MASTERING A FOREIGN LANGUAGE

Main Article Content

O. SHALAK

Abstract

This article deals with questions of developing students' critical thinking as the most important characteristics of scientific thinking. The author analyzes various approaches to the definition of critical thinking. It is paid attention to the technology of development of critical thinking. Attention is paid to the role of the teacher in foreign language classes, working within the technology of critical thinking.

Article Details

How to Cite
SHALAK, O. (2019). CRITICAL THINKING AS A FACTOR OF SUCCESSFUL MASTERING A FOREIGN LANGUAGE. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 54-57. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/119
Section
Methodology

References

Загвязинский, В.М. Моделирование в структуре социально-педагогического проектирования / В.М. Загвязинский // Alma Mater. Вестник высшей школы. – 2004. – № 9. – С. 34–39.

Попков, В.А. Дидактика вышей школы / В.А. Попков, А.В. Коржуев. – М. : Академия, 2001. – 136 с.

Paul, R.W. Critical Thinking. Foundation for Critical Thinking / R.W. Paul. – Santa Rosa CA, 1993. – P. 4–14.

Поппер, К. Логика и рост научного знания / К. Поппер. – М. : Прогресс, 1983. – 605 с.

Загашев, И.О. Критическое мышление. Технология развития / И.О. Загашев, С.И. Заир-Бек. – СПб. : Дельта, 2003. – 284 с.

Полат, Е.С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования / Е.С. Полат, М.Ю. Буханкина. – М., 2007. – 342 с.

Фомин, М.М. Обучение иностранному языку в условиях многоязычия (двуязычия) / М.М. Фомин. – М. : Мир книги, 1998. – 215 с.

Темпл, Ч. Чтение, письмо и обсуждение для любого учебного предмета : пособие III / Ч. Темпл, Дж. Стил, К. Мередит. – М. : ИОО, 1997. – 267 с.