REQUIREMENT OF SELF-DEVELOPMENT OF PUPILS AND STUDENTS

Main Article Content

L. SELIVANOVA

Abstract

In this article, the author relies on the reasoning urgency of the problem of self-development, the need to create conditions for a culture of self-knowledge and self-regulation, as well as theoretical achievements of self-development understanding. The objectives of the empirical study, which was conducted at the Faculty of Psychology and Pedagogy at the “Gomel State University named after Francis Skorina” and among students of Gomel Pedagogical College named after L.S. Vygodskiy where was included identifying the severity of self-identity among students and pupils. Analysis of the results will be used to organize a system of preventive work with identified “risk groups”.

Article Details

How to Cite
SELIVANOVA, L. (2015). REQUIREMENT OF SELF-DEVELOPMENT OF PUPILS AND STUDENTS. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 26-29. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/5851
Section
Pedagogy
Author Biography

L. SELIVANOVA, Francisk Skorina Gomel State University

канд. пед. наук, доц.

References

Кодекс Республики Беларусь об образовании: от 13 января 2011 г.: принят Палатой представителей

дек. 2010 г.: одобр. Советом Респ. 22 дек. 2010 г. – Минск: Нац. Центр правовой информ. Респ. Беларусь, 2011. – 400 с.

Селиванова, Л.И. Педагогические условия реализации идейно-нравственного саморазвития личности в практике развивающего образования / Л.И. Селиванова // Изв. Гомельского гос. ун-та им. Ф. Скорины. – 2012. – № 2. – С. 130–137.

Князева, Е.Н. Интуиция как самодостраивание / Е.Н. Князева, С.П. Курдюмов // Вопросы философии. – 1994. – № 2. – С. 110–122.

Фетискин, Н.П. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп : учеб. пособие для вузов / Н.П. Фетискин, В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М.: Изд-во Ин-та психотерапии, 2002. – 488 с.

Адлер, А. Практика и теория индивидуальной психологии. Лекции по введению в психотерапию для врачей, психологов и учителей / А. Адлер. – М.: Изд-во Ин-та психотерапии, 2002. – 214 с.