INTERACTIVE COMPUTER PRACTICUM ON CHEMISTRY

Main Article Content

V. BAYEU
I. DAINIAK
S. KARPOVICH

Abstract

The paper presents the developed computer practicum on chemistry, which allows the learner to carry out virtual laboratory experiments using the interactive visualization. The structure of practicum, basic algorithms and the interface of interactive modules were described. The method of the developing of interactive modules was presented, which is based on scenarios prepared by subject specialists. The advantage of computer practicum is an ability to manipulate virtual objects and to see of virtual chemical reaction online.

Article Details

How to Cite
BAYEU, V., DAINIAK, I., & KARPOVICH, S. (2015). INTERACTIVE COMPUTER PRACTICUM ON CHEMISTRY. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 54-60. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/5857
Section
Methodology
Author Biographies

I. DAINIAK, Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics, Minsk

канд. техн. наук, доц.

S. KARPOVICH, Belarusian State University of Informatics and Radioelectronics, Minsk

д-р техн. наук, проф.

References

Вильдфлуш, О.А. Системный подход к организации учебного процесса / О.А. Вильдфлуш // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века: материалы VIII Междунар. науч.-метод. конф., Минск, Беларусь, 5–6 дек. 2013 г. – Минск, 2013. – С. 71–72.

Подобед, Н.А. Методические основы управления учебным процессом с использованием информационных образовательных ресурсов / Н.А. Подобед // Инновационные образовательные технологии. – 2014. – № 3(39). – С. 60–65.

Жарина, Т.Ч. Модульный подход к конструированию учебного процесса для формирования творческой личности / Т.Ч. Жарина // Современные тенденции развития дополнительного образования взрослых: сб. материалов тематич. дискуссии, Минск, 20 дек. 2013 г. – Минск, 2013. – С. 24–28.

Школьный наставник // НПООО «ИНИС-СОФТ» [Электронный ресурс]. – 2013.

Саникович, В.В. Принципы проектирования информационно-образовательной среды учреждений профессионального образования / В.В. Саникович // Инновационные образовательные технологии. – 2014. – № 2(38). – С. 13–17.

Яскевич, С.В. Педагогический дизайн для разработки электронных учебных курсов / С.В. Яскевич, Е.В. Маковская // Дистанционное обучение – образовательная среда XXI века: материалы VII Междунар. науч.-метод. конф., Минск, 1–2 дек. 2011 г. – Минск, 2011. – С. 133–135.

Adobe Flash CS3 Professional. Официальный учебный курс. – М.: Триумф, 2008. – 288 с.

Кэгл, К. XML / К. Кэгл. – СПб.: Питер, 2007. – 704 с.

Мук, К. ActionScript 3.0 для Flash. Подробное руководство / К. Мук. – СПб.: Питер, 2011. – 992 с.