PRINCIPLE OF CONTINUITY IN SYSTEM OF CONTINUOUS MILITARY EDUCATION
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
This article deals with various approaches to understand the continuity as philosophical, social and psychology and pedagogical phenomenon. The essential characteristics of the principle of continuity in the system of continuous military education are revealed. Continuity is defined as the methodological, pedagogical or didactic principle in science. It is considered as the connection forms between the elements of the system of training, pedagogical conformity to or pedagogical condition of the implementation of the educational process. The continuity is often considered as systematic ness and sequence of training. The principle of continuity in acquirement military speciality is turned not only to the realization of the correlation of contents, forms and training methods, but also to the development of the valuable relation of students to a military profession, ensuring step, part-continuous method of information learning, formation of abilities, skills and competences of future military expert. Realization of continuity promotes the adaptation of graduating students to the training in military higher education institution.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Годник, С.М. Проблемы изучения преемственности высшей и средней школы / С.М. Годник // Сов. педагогика. – 1980. – № 9. – С. 52–56.
Ганелин, Ш.И. Педагогические основы преемственности в учебно-воспитательной работе школы / Ш.И. Ганелин // Преемственность учебно-воспитательной работы в 4–5 классах. – М., 1995. – С. 5–21.
Давыдов, В.В. Научное обеспечение образования в свете нового педагогического мышления / В.В. Давыдов // Новое педагогическое мышление. – М., 1989. – С. 64–90.
Есипов, Б.П. Педагогика / Б.П. Есипов, Н.К. Гончаров. –5-е изд., перераб. и доп. – М.: Гос. учеб.-пед. изд-во М-ва Просвещения РСФСР, 1950. – 424 с.
Кустов, Ю.А. Место и роль принципа преемственности в педагогике высшей школы / Ю.А. Кустов // Сов. высш. шк. – 1988. – № 1. – С. 68.
Просвиркин, В.Н. Преемственность в системе непрерывного образования: теория и технология / В.Н. Просвиркин. – М.: Моск. психолого-социальный ин-т, 2007. – 416 с.
Сманцер, А.П. Теория и практика реализации преемственности в обучении школьников и студентов / А.П. Сманцер. – Минск: БГУ, 2013. – 271 с.
Философский словарь / под ред. И.Т. Фролова. – 7-е изд., перераб. и доп. – М.: Республика, 2001. – 719 с.