INTERACTIVE LEARNING: METHODOLOGICAL ASPECTS

Main Article Content

L. YANKOVSKAYA

Abstract

The article deals with some methodological aspects of interactive learning with regard to the educational process in universities. The thesis about the increasing role of a teacher as a coordinator of the student work in the particular training is substantiated. The author specified the value of the thesis of “denial of the monopoly on the truth” as a specific methodological technique in organizing of studies in an interactive format. This format can not be identified with gnoseological relativism. The description of the organization of multilateral communication in the learning process of students is given. This description is given on the basis of the principle of alternative, which helps to promote interactivity, activating direct and reverse connections between a teacher and students. The author is find out the specific features of interactive learning in the conditions of the virtualization of modern educational process connected with the introduction of the modern computer technology.

Article Details

How to Cite
YANKOVSKAYA, L. (2014). INTERACTIVE LEARNING: METHODOLOGICAL ASPECTS. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 67-72. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/8011
Author Biography

L. YANKOVSKAYA, Polotsk State University

канд. филос. наук, доц.

References

Интерактивные методы и формы обучения. – [Электронный ресурс].

Интерактивные методы обучения в образовательных учреждениях высшего профессионального образования. – [Электронный ресурс].

Киселев, Н.К. Интерактивные методы в преподавании философии на естественнонаучных факультетах / Н.К. Киселев, И.А. Медведева // Университетское образование: от эффективного преподавания к эффективному учению. – Минск, 2001. – С. 75–83.

Камеко, С.В. Обучение диалогической речи / С.В. Камеко // Материалы IХ науч. сессии преподавателей и студентов. – Витебск, 2006. – С. 112–113.

Игнатьев, В.И. Образование в информационную эпоху / В.И. Игнатьев, Ф.И. Розанов // Философия образования. – 2008. – № 2. – С. 76–85.

Капранова, Е.А. Интерактивное обучение: концептуальные основания и подходы / Е.А. Капранова // Вестн. Полоц. гос. ун-та. – Серия Е. Педагогические науки. – 2013. – № 7. – С. 36–41.