THE PROMOTION OF PROFESSIONAL SPORTS CLUBS WITH THE USE OF MODERN INFORMATION TECHNOLOGIES
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article is devoted to the problem of promotion of professional sport clubs and their products, and the possibility of using modern information tools. The quality of the Internet sites of the professional sport clubs of the Republic of Belarus, and their comparative analysis is considered. The detailed analysis of consumer audiences professional sport clubs of the Republic of Belarus for five major media platforms that can be used to promote and maintain high quality business and also for comparison the analysis of foreign consumer audiences the most profitable football clubs in the world are given. In detail media platforms and opportunities for product promotion and quality of business based on them are discussed. A comparative analysis of a website and media platform on the subject of costs and the receipt of income from them is made. On the basis of a comprehensive analysis of the promotion of professional sport clubs of the Republic of Belarus and identified its significant shortcomings the concept of improving the promotion of professional sport clubs of the Republic of Belarus with the use of modern information technologies is developed.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Turner, P. Direct, data base and online marketing in sport / P. Turner [and etc.]; ed. by J. Beech, S. Chadwick // The Marketing of Sport. – Pearson Education, 2007. – P. 239–266.
Футбольный клуб БАТЭ // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2012. – Режим доступа: http://www.fcbate.by. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Белшина // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2009. – Режим доступа: http://fcbelshina.by. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Витебск // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2014.
Футбольный клуб Городея // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2012. – Режим доступа: http://fcgorodeya.by/. – Дата доступа: 03.01.2013.
Футбольный клуб Гранит // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2015. – Режим доступа: http://www.fcgranit.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Динамо-Брест // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2015. – Режим доступа: http://www.dynamo-brest.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Динамо-Минск // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2013. – Режим доступа: http://dinamo-minsk.by/ru. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Ислочь // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2014. – Режим доступа: http://fcisloch.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Минск // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2013. – Режим доступа: http://www.fcminsk.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Нафтан // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2013. – Режим доступа: http://fcnaftan.com/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Неман // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2016. – Режим доступа: http://www.fcneman.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Славия // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2013. – Режим доступа: http://fcslavia.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Слуцк // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2012. – Режим доступа: http://sfc-slutsk.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Торпедо-БелАЗ // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2015. – Режим доступа: http://www.torpedo-belaz.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Футбольный клуб Шахтер // Официальная страница [Электронный ресурс]. – 2014. – Режим доступа: http://www.fcshakhter.by/. – Дата доступа: 03.01.2016.
Медиаплатформа // Словари и энциклопедии Академик [Электронный ресурс]. – 2010. – Режим доступа: http://dic.academic.ru/dic.nsf/ruwiki/1559991. – Дата доступа: 14.12.2015.
The World's 50 Most Valuable Sports Teams 2015 // Forbes [The electronic resource]. – 2015. – Access mode: http://www.forbes.com/sites/kurtbadenhausen/2015/07/15/the-worlds-50-most-valuable-sports-teams-2015/. – Date of access: 17.12.2015.
Football club Arsenal // Official website [The electronic resource]. – 2016. – Access mode: http://www.arsenal.com/home. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Barcelona // Official website [The electronic resource]. – 2008. – Access mode: http://www.fcbarcelona.com/. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Bayern Munchen // Official website [The electronic resource]. – 2000. – Access mode: http://www.fcbayern.de/en/. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Chelsea // Official website [The electronic resource]. – 2012. – Access mode: http://www.chelseafc.com/en. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Juventus // Official website [The electronic resource]. – 2011. – Access mode: http://www.juventus.com/it/. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Liverpool // Official website [The electronic resource]. – 2016. – Access mode: http://www.liverpoolfc.com. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Manchester City // Official website [The electronic resource]. – 2015. – Access mode: https://www.mancity.com/. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Manchester United // Official website [The electronic resource]. – 2016. – Access mode: http://www.manutd.com/. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Milan // Official website [The electronic resource]. – 2010. – Access mode: http://www.acmilan.com/en. – Date of access: 03.01.2016.
Football club Real Madrid // Official website [The electronic resource]. – 2016. – Access mode: http://www.realmadrid.com/en. – Date of access: 03.01.2016.
Statistics // YouTube [The electronic resource]. – 2016. – Access mode: https://www.youtube.com/yt/press/statistics.html. – Date of access: 17.01.2016.
Байков, В.Д. Википедия и YouTube для всех: досуг, развлечения справочники и обучение, бизнес / В.Д. Байков, Д.В. Байков, Е.В. Крылова. – М. : ДМК Пресс, 2013. – 276 с.
Вартанова, Е.Л. Экономика и менеджмент СМИ / Е.Л. Вартанова, Н.В. Ткачев. – М. : Икар, 2005. – 315 с.
Вебер, Л. Эффективный маркетинг в интернете. Социальные сети, блоги, Twitter и другие инструменты продвижения в сети / Л. Вебер. – М. : Манн, Иванов и Фебер, 2010. – 320 с.
Максимюк, К.С. Новый интернет для бизнеса / К.С. Максимюк. – 2-е изд. – М. : Эксмо, 2011. – 224 с.
Маркетинг в социальных медиа. Интернет-маркетинговые коммуникации : учеб. пособие / под ред. Л.А. Данченок. – СПб. : Питер, 2013. – 288 с.
Миллер, М. YouTube для бизнеса. Эффективный маркетинг с помощью видео / М. Миллер. – М., 2012. – 236 с.
Galloway, A.R. What Is New Media? Ten Years After The Language Of New Media / A.R. Galloway // Criticism. – 2011. – Vol. 53, No 3. – P. 377–384.
Kelly, K. New Rules for the New Economy / K. Kelly. – Penguin Books, 1999. – 196 p.
Margolis, M. Politics as usual: The cyberspace revolution / M. Margolis, D. Resnick. – London : Sage Publications, 2000. – 246 p.
Most read articles by the same author(s)
- A. MATVIENKO, EVOLUTION OF MARKETING COMMUNICATIONS IN THE INDUSTRY OF PROFESSIONAL SPORTS, Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and legal sciences: No. 13 (2016)
- A. MATVIENKO, REGULATION OF INVESTMENT IN HUMAN CAPITAL OF PROFESSIONAL SPORTS CLUBS IN THE REPUBLIC OF BELARUS, Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and legal sciences: No. 14 (2015)