ACCOUNTING FOR PROVISION OF SERVICES ON MARKETPLACES
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
This article is a continuation of a series of articles devoted to the consideration of the features of the sale of goods and the provision of services on marketplaces. The article examines the procedure for documentary registration and proposes an original approach to reflecting in the accounts of accounting the process of providing services on marketplaces both from the side of the service provider and from the side of the marketplace. The need to study these issues is justified by the lack of a single legislatively regulated methodology for accounting for the sale of goods and (or) the provision of services on marketplaces.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
M. PONOMAREVA, Belarus State Economic University, Minsk
канд. экон. наук
References
Котлов В.П. Маркетплейсы: увеличиваем продажи, повышаем прибыль. – СПб.: Питер Прогресс книга, 2023. – 219 с.
Мультановская Д.В. Маркетплейсы: как научиться продавать. Wildberries, Ozon и др. – М.: АСТ, 2022. – 240 с.
Коротаев С.Л. Бухгалтерский и налоговый учет товарных операций с маркетплейсами – резидентами Республики Беларусь // Бухгалтерский учет и анализ. – 2023. – № 8(320). – С. 30–46.
Катаева Н.Н. Продажа товаров через маркетплейсы: особенности учета и документального оформления [Электронный ресурс] // Главная книга. – 2023. – № 12. – URL: https://glavkniga.ru/elver/2023/12/6548. (дата обращения: 22.02.2025).
Пономарева М.С. Бухгалтерский учет скидок при реализации товаров на маркетплейсах // Вестник БарГУ. Сер.: Исторические науки и археология. Экономические науки. Юридические науки. – 2024. – № 1(15). – С. 65–72.
Пономарева М.С., Ускевич Т.Г. Особенности бухгалтерского учета и налогообложения операций по реализации товаров на маркетплейсах // Современная экономика: проблемы и решения. – 2024. – № 5. – С. 151–164. DOI: https://doi.org/10.17308/meps/2078-9017/2024/5/151-164.