THE DEVELOPMENT OF THE MODEL FOR THE FORMATION OF A COMPETITIVE SPECIALIST IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE AT NON-LINGUISTIC FACULTIES OF THE UNIVERSITY

Main Article Content

A. MINCHUKOVA

Abstract

The article deals with the model of formation of a competitive specialist in the process of learning a foreign language at non-linguistic faculties of the University. The article reveals the main approaches to the creation of a pedagogical model aimed at establishing the sequence of implementation of the content, methods, forms and methods of teaching a foreign language. The model of formation of a competitive specialist by means of a foreign language is presented in detail. The model includes several sequentially implemented blocks.

Article Details

How to Cite
MINCHUKOVA, A. (2019). THE DEVELOPMENT OF THE MODEL FOR THE FORMATION OF A COMPETITIVE SPECIALIST IN THE PROCESS OF LEARNING A FOREIGN LANGUAGE AT NON-LINGUISTIC FACULTIES OF THE UNIVERSITY. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 49-53. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/118
Section
Methodology

References

Штофф, В.А. Моделирование и философия / В.А. Штофф. – М. : Мысль, 2006. – С. 193.

Краевский, В.В. Общие основы педагогики : учеб. пособие / В.В. Краевский. – 2-е изд., испр. – М. : Академия, 2005. – 256 с.

Борисова, Н.В. Педагогические условия развития функции самореализации личности старшеклассников в учебно-деловой игре : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / Н.В. Борисова ; ВГУ. – Волгоград, 2001. – 16 с.

Таланчук, Н.М. Синергетическая системно-ролевая концепция воспитания личности специалиста / Н.М. Таланчук // Инновации в профессиональном образовании: Теория и практика. – Казань : ИСПО РАО, 2001. – С. 29–36.

Об утверждении, введении в действие образовательных стандартов высшего образования Республики Беларусь [Электронный ресурс] : постановление М-ва образования Респ. Беларусь, 30 авг. 2013 г., № 88. – Ч. 1.

Бим, И.Л. Теория и практика обучения немецкому языку в средней школе / И. Л. Бим. – М., 2003. – С. 182–183.

Старков, А.П. Функциональная направленность контроля / А.П. Старков // Контроль в обучении иностранным языкам : сб. статей. – М., 2001. – С. 17–20.

Пассов, Е.И. Программа-концепция коммуникативного иноязычного образования / Е.И. Пассов. – М. : Просвещение, 2005. – 172 с.

Фоломкина, С.К. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе / С.К. Фломкина. – М., 2002. – 140 с.