THE STATUS OF THE SUBJECT MATTER "TECHNOLOGY" IN SYSTEM OF SUBJECT MATTERS OF PROFESSIONAL EDUCATION
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
On the basis of the analysis of a provision of the subject "Technology" in practice of work of comprehensive school, some regulating documents regulating educational process and also experience of the certain countries in the organization of professional education, the conclusion is drawn that it is necessary to determine its education status more precisely. It is offered to consider this subject matter as complex, synthesizing knowledge practically of all main objects of a school cycle and also as one of the main in case of the organization of professional orientation work among pupils.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
S. ZAVISTOVSKY, Полоцкий государственный университет
канд. техн. наук, доц.
References
Завистовский, С.Э. Роль и место дисциплины «Технология» в системе непрерывного многоуровневого образования / С.Э. Завистовский // Технолого-экономическое образование: достижения, инновации, перспективы : сб. ст. ХVI Междунар. науч.-практ. конф. – Тула, 2015. – С. 281–283.
Завистовский, С.Э. Моделирование компетентности современного выпускника вуза: инновационные подходы / С.Э. Завистовский // Непрерывная подготовка педагогов технологического образования и профессионального обучения: интеграция, теория и практика : сб. материалов ХI Междуна. науч.-практ. конф. – Ульяновск, 2016. – С. 126–129.