VIANA FITNESS SYSTEMS ON THE FORMATION OF MOTIVATION TO PHYSICAL CULTURE LESSONS AT SCHOOL-AGE CHILDREN

Main Article Content

O. LUTKOVSKAYA

Abstract

Discusses the importance of fitness as an effective means of physical education, providing versatile effect on the body contributing to the formation of steady interest to the systematic use of means of physical culture and sports to improve health and self-improvement.


The solution of tasks of strengthening of sports work among children and young people require the organization of the educational process in a particular system, when all of educational influence are linked together, allowing the school to raise the work of educating young people to the level of modern requirements to match the conditions of our time.


Studies show L. I. Bozovic, L. S. Vygotsky, A. N. Leontiev and others, it is impossible without formation of adequate motivation. Motivation is considered by many researchers as a regulator of human activities, which, in turn, presupposes in itself the importance for humans. This article discusses metrics that effectively promotes the formation of positive motivation teachings of students of middle and old age in gym class.

Article Details

How to Cite
LUTKOVSKAYA, O. (2017). VIANA FITNESS SYSTEMS ON THE FORMATION OF MOTIVATION TO PHYSICAL CULTURE LESSONS AT SCHOOL-AGE CHILDREN. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 249-253. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/3078
Section
Physical Education and Sports

References

Олияр, В.И. Теоретико-методологические основы актуализации физического самовоспитания учащихся / В.И. Олияр, В.С. Быков // Теория и практика физической культуры. – 2002. – № 1. – С. 11–15.

Коджаспиров, Ю.Г. Проблема дефицита положительных эмоций на занятиях физической культурой и спортом / Ю.Г. Коджаспиров // Теория и практика физической культуры. – 1994. – № 5–6. – С. 34–37.

Ильин, Е.П. Психология физического воспитания : учебник для ин-тов и фак. физ. культуры / Е.П. Ильин. – СПб. : РГПУ им. А.И. Герцена, 2000. – 486 с.

Мастеров, А.Г. Методика применения нетрадиционных оздоровительных средств на уроках физической культуры со школьниками : дис. … канд. пед. наук / А.Г. Мастеров. – Волгоград, 2002. – 183 с.

Борилкевич, В.Е. Фитнес – современное понятие в мировом оздоровительном движении / В.Е. Борилкевич // Термины и понятия в сфере физической культуры : материалы первого междунар. конгресса. – СПб. : С.Петерб. гос. ун-т. физ. культуры им. П.Ф. Лесгафта, 2006. – С. 33–35.

Сайкина, Е.Г. Фитнес в системе физической культуры / Е.Г Сайкина // Изв. Рос. гос. пед. ун-та им. А.И. Герцена. – 2008. – № 68. – С. 182–190.

Асеев, В.Г. Мотивы поведения и формирование личности / В.Г. Асеев. – М. : Просвещение, 1976. – 158 с.

Гончарова, Е.Б. Формирование мотивации учебной деятельности подростков / Е.Б. Гончарова / Вопросы психологии. – 2000. – № 6. – С. 132–134.