FORMULATION OF THE RESEARCH PROBLEMS: LANGUAGE SETTINGS OF INTERNET USERS' AS AN OBJECT OF STUDY
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article is devoted to the research approaches to the study of the problem of language use in Internet communications. We have considered the final reports of various studies involving the issue of languages (Gemius, Google, UNESCO), which were made on the local material (Belarus), as well as at the global level. The article has arguments to substantiate the existence of gaps in the issues of the relationship of language practice of Internet users and new media. In conclusion, we define the further direction of study using qualitative methodology and we had shown some restrictions on the use of quantitative methods for the study of language settings and user defined.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
График пятилетки: изменение месячной и дневной интернет-аудитории в Беларуси [Электронный ресурс] // #DB3 / Gemius, медиаисследование gemius Audience 05/2012-05/2016. – Режим доступа: http://www.infopolicy.biz/?p=8553. – Дата доступа: 31.10.2016.
Отчет: количество посетителей из разных стран [Электронный ресурс] // liveinternet.ru. – Режим доступа: https://www.liveinternet.ru/stat/ru/countries.html?period=month;lang=ru. – Дата доступа: 31.10.2016.
Популярные сайты в Литве по языку пользователя [Электронный ресурс] // gemiusAudience, 2013 spalis. – Режим доступа: http://www.infopolicy.biz/?p=5524. – Дата обращения: 31.10.2016.
Top Ten Internet Languages [Электронный ресурс] // Internet World Stats – Miniwatts Marketing Group. – Режим доступа: http://www.internetworldstats.com/stats7.htm. – Дата обращения: 31.10.2016.
Distribution of Content Languages among websites that use .by [Электронный ресурс] // w3techs.com. – Режим доступа: https://w3techs.com/technologies/segmentation/tld-by-/content_language. – Дата обращения: 31.10.2016.
Twelve years of measuring linguistic diversity in the Internet: balance and perspectives / под ред. D. Pimienta, D. Prado, Á. Blanco. – Paris : UNESCO Publishing, 2010. – 65 c.
Usage Statistics and Market Share of Content Languages for Websites, October 2016 [Электронный ресурс] // w3techs.com. – Режим доступа: https://w3techs.com/technologies/overview/content_language/all. – Дата обращения: 31.10.2016.
Ford, D. Research Blog: Languages of the World (Wide Web) [Электронный ресурс] / D. Ford, J. Batson // Google Research Blog. – Режим доступа: https://research.googleblog.com/2011/07/languages-of-world-wide-web.html. – Дата обращения: 31.10.2016.
Инвестирование в культурное разнообразие и диалог между культурами. – Paris: UNESCO Publishing, 2010. – 448 c.
Морослин, П.В. Язык Интернета как объект лингвистических исследований / П.В. Морослин // Вестн. Рос. ун-та дружбы народов. Сер. Лингвистика. – 2009. – № 3. – C. 10–17.
Дахалаева, Е.Ч. Грани виртуального Я коммуниката в пространстве Интернет-дискурса / Е.Ч. Дахалаева // Вестн. Восточ.-Сибир. гос. ун-та технологий и управления. – 2015. – № 2 (53). – C. 155–160.
Belk, R.W. Possessions and the Extended Self / R.W. Belk // The Journal Of Consumer Research. – 1988. – № 2 (15). – C. 139–168.
Most read articles by the same author(s)
- A. KRIVOLAP, THE GLOBAL CONTEXT OF THE POSTCOLONIAL BIOGRAPHIES, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2018)
- A. KRIVOLAP, QUANTITATIVE AND QUALITATIVE AND METHODOLOGIES FOR THE STUDY OF CULTURAL IDENTITY: POSSIBILITIES AND LIMITATIONS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2019)
- A. KRIVOLAP, OMMUNICATIVE ACTION IN CONDITIONS OF INFORMATIONAL CAPITALISM, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2018)
- A. KRIVOLAP, MEDIA-LANDSCAPE AS VISUALIZATION OF VIRTUAL SPACE, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2015)