UNIVERSITY-BASED FOREIGN LANGUAGE PRACTICAL COMPONENT FORMATION THROUGH QUASI-OCCUPATIONAL CASES

Main Article Content

N. EDWARDS

Abstract

In this paper, quasi-occupational cases are suggested for active employment in both foreign-language communicative competence, and in evaluation of communicative proficiency this competence following up the learning. For this purpose, five criteria have been defined: 1) awareness of the norms and restrictions, 2) theoretical basics knowledge, 3) appropriate instrumental techniques, 4) commitment to apply skills and 5) capacity to self-learning and new skills; as well as the proficiency objective rate, simply graded as “achieved”, “partially achieved” and “not achieved”. The method description and its experimental deliverables are being proposed for consideration and suggest the method feasibility and fitness for language-related majoring in non-linguistic universities. The deliverables are exemplified by three disciplines: Communicative Technology, Practical Course of Translation and Strategies for Communicative Behaviors.

Article Details

How to Cite
EDWARDS, N. (2021). UNIVERSITY-BASED FOREIGN LANGUAGE PRACTICAL COMPONENT FORMATION THROUGH QUASI-OCCUPATIONAL CASES . Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 52-59. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/828
Author Biography

N. EDWARDS, Belarus State Economic University, Minsk

канд. пед. наук, доц.

References

Эдвардс, Н.М. Формирование деятельностного компонента языковой компетентности с помощью квазипрофессиональных ситуаций в вузе / Н.М. Эдвардс // Вестн. Полоцк. гос. ун-та. Сер. Е, Пед. науки. – 2018. – № 7. – С. 49–53.

Рихтер, Т.В. Уровни сформированности профессиональных компетенций студентов высшей школы / Т.В. Рихтер // Фiзико-математична освiта. – 2016. – Вип. 2 (8). – С. 99–102.

Сидоренко, Е.В. Методы математической обработки в психологии / Е.В. Сидоренко. – СПб. : Речь, 2010. – 350 с.

Инструменты измерения студенческих компетенций / О.М. Замолодская [и др.] // Вестн. РГГУ. Сер. Психология. Педагогика. Образование. – 2015. – № 1. – С. 83–91.

Формирование компетентности ученого для международной научной проектной деятельности / Н.М. Эдвардс, С.И. Осипова. – Красноярск : Сиб. федер. ун-т, 2011. – 239 с.

Эдвардс, Н.М. Учебная программа дисциплины «Коммуникативные технологии» [Электронный ресурс] / Н.М. Эдвардс. – Режим доступа: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/14445. – Дата доступа: 09.03.2021.

Поташник, М.М. Управление качеством образования / М.М. Поташник. – М. : Пед. о-во России, 2000. – 448 с.

Эдвардс, Н.М. Оценка эффективности программ академической мобильности / Н.М. Эдвардс // Высшая школа: проблемы и перспективы : сб. докл. : 11-я Междунар. науч.-метод. конф. – Минск, Беларусь, 2013. – С. 230–235.

Эдвардс, Н.М. Полипарадигмальный подход в формировании языковой и межкультурной компетентности в высшей школе / Н.М. Эдвардс // Выш. шк. – 2017. – № 3. – С. 6–9.

Эдвардс, Н.М. Имитационное планирование ситуаций как технология активного обучения англоязычным дисциплинам коммуникативной направленности / Н.М. Эдвардс // Проф. образование. – 2019. – № 2. – С. 15–20.

Эдвардс, Н.М. Communicative Behaviors Interpretation = Интерпретация коммуникативного поведения : учеб.-метод. пособие на англ. яз. / Н.М. Эдвардс. – Минск : БГЭУ, 2019. – 150 с.

Эдвардс, Н.М. Strategies for Communicative Behaviors = Стратегии коммуникативного поведения : учеб.-метод. пособие на англ. яз. / Н.М. Эдвардс. – Минск : БГЭУ, 2018. – 96 с.