FEATURES OF A MULTIMEDIA WORK

Main Article Content

K. SAVITSKAYA

Abstract

In connection with the comparative novelty of the concept of "multimedia work" and the lack of a unified approach to its interpretation among lawyers, the issue of determining the signs that could serve as the basis for distinguishing works of this kind from other objects of copyright is relevant.


The article analyzes and systematizes the theoretical provisions on the research topic, identifies and considers the following features of a multimedia work: interactivity; the presence in the structure of the totality of several results of intellectual activity; complexity; digital form; virtuality; the presence in the structure of a computer program; providing information using a combination of many perceived by the person; the presence of several storylines; artistic design of the interface and navigation tools; embodiment on material carriers; the need to use special technical devices for working with multimedia works. Based on the results of the study, the essential legally significant features of a multimedia work are highlighted.

Article Details

How to Cite
SAVITSKAYA, K. (2022). FEATURES OF A MULTIMEDIA WORK. Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and Legal Sciences, (12), 124-128. https://doi.org/10.52928/2070-1632-2022-62-12-124-128
Section
Legal Sciences

References

Москалевич, Г.Н. Особенности лицензионного договора на продукт мультимедиа как охраняемый объект интеллектуальной собственности / Г.Н. Москалевич // Интеллектуальная собственность в Беларуси. – 2013. – № 2. – С. 19–22.

Судариков, С.А. Интеллектуальная собственность / С.А. Судариков. – М. : Изд-во дел. и учеб. лит-ры, 2007. – 800 с.

Лебедь, В.В. Мультимедийные продукты в условиях адаптации французских законов об авторском праве к информационным реалиям / В.В. Лебедь // Государство и право. – 2014. – № 5. – С. 72–77.

Мазур, Е.А. Понятие мультимедийного продукта / Е.А. Мазур // Актуальные проблемы российского законодательства : сб. ст. / Моск. ин-т экономики, менеджмента и права. – М., 2011. – Вып. 4. – С. 72–75.

Новацкий, С.В. Исключительное право на мультимедийное произведение / С.В. Новацкий // Авторское право и смежные права. – 2017. – № 2. – С. 33–41.

Aplin, T. Copyright law in the digital society: the challenges of multimedia / T. Aplin. – Bloomsbury Publishing, 2005. – 320 р.

Годра, Ф. Краткие заметки о правовом режиме произведений мультимедиа / Ф. Годра // Современное право. – 2001. – №. 4. – С. 24–28.

Stamatoudi, I. A. Copyright and multimedia products: A comparative analysis / I. A. Stamatoudi. – Cambridge University Press, 2001. – 318 р.

Беляев, В.П. Компьютерная графика в среде образования / В.П. Беляев // Вышэйшая школа. – 2013. – № 4. – С. 28–30.

Чичканов, Е.С. Интерактивность как средство художественной выразительности / Е.С. Чичканов // Вестник КГУ им. Н.А. Некрасова. – 2009. – № 4. – С. 309–313.

Абдуллина, Э.И. Правовые аспекты создания и использования сложных объектов интеллектуальных прав в виртуальной реальности / Э.И. Абдуллина // Актуальные проблемы российского права. – 2017. – № 9(82). – С. 148–152.

Савицкая К.Д. Понятие и признаки сложного объекта в авторском праве [Электронный ресурс] / К.Д. Савицкая // Правовая защита интеллектуальной собственности: проблемы теории и практики : электрон. сб. материалов междунар. науч.-практ. конф., Новополоцк, 28 мая 2021 г. / Полоц. гос. ун-т, Регион. учеб.-науч.-практ. юрид. центр ; редкол.: В.А. Богоненко (отв. ред.), Н.А. Бесецкая, В.П. Шарикова. – Новополоцк, 2021. – 1 электрон. опт. диск (CD-R).