THEORETICAL APPROACHES TO THE COMPONENTS OF PROCESS OF INTELLECTUAL PROPERTY’S COMMERCIALIZATION
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article gives the concept of commercialization of intellectual property. It is represented as a complex long-term process which starts with R&D and completed its exit to the market. It is proved that the result of intellectual activity, is a commodity that is created in the scientific field and represents a unique product in a single copy. It is not the product of mass production and has a number of fundamental differences from traditional commodities materialized. Therefore, marketing of intellectual property also has a fundamental difference from traditional marketing. The article establishes the basic differences of marketing intellectual property. Within those differences represented the definition of patent and market research. It was justified by the need to these research and their role in market research of intellectual property.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Дежина, И. Механизмы стимулирования коммерциализации исследований и разработок / И. Дежина, Б. Салтыков // Общество и экономика. – 2004. – № 7/8. – С. 190.
Казметский, Дж. Вызов технологических инноваций на пороге новой эры общемировой конкуренции / Дж. Казметский // Трансфер технологии и эффективная реализация инноваций. – М., 1999. – С. 11.
Грик, Я.Н. Ресурсный подход к построению бизнес-процессов и коммерциализации разработок // Я.Н. Грик, Е.А. Монастырный // Инновации. – 2004. – № 7. – С. 85–87.
Webb, A. Managing Innovative Projects / Alan Webb // Chapman&Hall. – 1994. – P. 9.
Мухопад, В.И. Лицензионная торговля: маркетинг, ценообразование, управление / В.И. Мухопад. – М.: ВНИИПИ, 1997. – 285 с.
Чесбро, Г. Открытые инновации / Генри Чесбро. – М., 2007. – 99 c.
Основы управления инновациями в пищевом подкомплексе АПК (наука, технология, экономика): учебник / под ред. акад. В.И. Тужилкина. – М.: Издат. компл. МГУПП, 1997. – 882 с.
Фролова, З.В. Патентно-конъюнктурные исследования как инструмент управления инновационным развитием предприятия / З.В. Фролова // Вісник Приазовського державного технічного університету. Серія: Економічні науки. – 2012. – Вип. 24. – С. 89–96.
Most read articles by the same author(s)
- D. TYMOFEYEV, L. STRYGUL, ANALYSIS OF METHODOLOGICAL APPROACHES TO THE COMPETITIVENESS ASSESSMENT OF EQUIPMENT AT THE DESIGN STAGE, Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and legal sciences: No. 6 (2016)