RELATIONSHIP BETWEEN URGENT ADDICTION, EMOTIONAL BURNOUT SYNDROME AND PROCRASTINATION IN TEACHERS

Main Article Content

A. VYRVICH
I. ANDREYEVA

Abstract

The article is devoted to the current problem of the impact of urgent addiction, emotional burnout on procrastination among teachers. The empirical study compared the nature of the relationship between urgent addiction, burnout syndrome, and procrastination among teachers from urban and rural schools. It was found that rural and urban teachers differ at a significant level in the nature of the relationship between urgent addiction, burnout syndrome and procrastination.

Article Details

How to Cite
VYRVICH, A., & ANDREYEVA, I. (2020). RELATIONSHIP BETWEEN URGENT ADDICTION, EMOTIONAL BURNOUT SYNDROME AND PROCRASTINATION IN TEACHERS. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 82-87. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/211
Author Biography

I. ANDREYEVA, Polotsk State University

д-р психол. наук, доц.

References

Водопьянова, Н.Е. Синдром выгорания. Диагностика и профилактика // Н.Е. Водопьянова, Е.С Страченкова. – 2-е изд. – СПб. : Питер, 2008. – 336 с.

Орел, В.Е. Феномен «выгорания» в зарубежной психологии: эмпирические исследования и перспективы / В.Е. Орел // Психолог. журнал. – 2001. – № 1. – С. 59–72.

Поздняк, С.В. Феномен академической прокрастинации: проблемы и перспективы / С.В. Поздняк. – Минск : Асар, 2017. – 85 с.

Седова, И.В. Роль ответственности в эмоциональном выгорании учителей на начальном этапе профессионализации / И.В. Седова, С.И. Кудинов, С.С. Кудинов // Вестн. РУДН. – 2016. – № 1. – С. 26–41.

Ильин, Е.П. Работа и личность. Трудоголизм, перфекционизм, лень / Е.П. Ильин. – СПб. : Питер, 2011. – 253 с.

Бойко, В.В. Психоэнергетика / В.В. Бойко. – СПб. : Питер, 2008. – 416 с.

Виндекер, О.С. Формальный и содержательный анализ шкалы общей прокрастинации C.H. Lay / О.С. Виндекер, М.В. Останина // Актуальные проблемы психологического знания: теоретические и практические проблемы психологии. – 2014. – № 1 (30). – С. 106–115.

Вырвич, А.Ч. Взаимосвязь синдрома эмоционального выгорания и прокрастинации у учителей [Электронный ресурс] / А.Ч. Вырвич // Качество образования – 2019/2020 : III Междунар. первенство (1 полугодие), 29 дек. 2019 г. : результаты / сост. науч.-редакц. совет Междунар. центра науч.-исследовательских проектов. – Электрон. текст. дан. (1 файл 1.4 Мб). – Киров : МЦНИП, 2020. –1 электрон. опт. диск (CD-ROM) : зв., цв.

Most read articles by the same author(s)