SOCIO-ECOLOGICAL DEVELOPMENT OF STUDENTS IN CONTEXT OF COGNITIVE AND GAME ACTIVITIES

Main Article Content

S. ONUPRIENKO

Abstract

In the presented article, the following innovative activities were carried out: - the content of gaming techniques in the context of the socio-ecological development of students; - disclosure of emotional and intellectual orientations of game actions in the minds of adolescents; - identification of fundamental theoretical and methodological approaches in determining the dominant psychological and social attitudes of students in the process of gaming activities.

Article Details

How to Cite
ONUPRIENKO, S. (2024). SOCIO-ECOLOGICAL DEVELOPMENT OF STUDENTS IN CONTEXT OF COGNITIVE AND GAME ACTIVITIES. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (1), 104-108. https://doi.org/10.52928/2070-1640-2024-41-1-104-108
Section
Philosophy
Author Biography

S. ONUPRIENKO, Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Belarus, Minsk

д-р филос. наук

References

Фрейд З. Разделение психической личности // Психология личности: хрестоматия. – СПб.: Питер, 2000. – С. 10–30.

Зинченко В.П. Психология доверия. – 2-е изд., испр. и доп. – Самара: СИОКПП, 2001. – 103 с.

Выготский Л.С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка // Вопросы психологии. – 1966. – № 6. – С. 62–76.

Выготский Л.С. Педология подростка // Собр. соч.: в 6 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 4. – С. 5–242.

Леонтьев А.Н. Психологические основы дошкольной игры // Избр. психол. произведения: в 2 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 1. – С. 289.

Цой Л.Н. Социальная организация и самоорганизация: конфликты и развитие личности // Мир психологии. – 2011. – № 2. – С. 96–108.

Маланов С.В. Функциональная организация мышления и генезис установления пространственно-временных и предметно-семантических отношений // Мир психологии. – 2014. – № 1. – С. 56.

Ительсон Л.Б. Лекции по общей психологии. – Минск: Харвест, 2003. – 896 с.

Выготский Л.С. Педология подростка // Собр. соч.: в 6 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 4. – С. 269–270.

Мамардашвили М.К. Как я понимаю философию. – 2-е изд., изм. и доп. – М.: Прогресс, 1990. – 415 с.

Галковский С. Книга правит балл / СБ Беларусь сегодня. – 2014. – 14 мая.

Моисеев Н.Н. Универсальный эволюционизм (познание и следствия) // Вопросы философии. – 1991. – № 3. – С. 3–28.