SOCIO-ECOLOGICAL DEVELOPMENT OF STUDENTS IN CONTEXT OF COGNITIVE AND GAME ACTIVITIES
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
In the presented article, the following innovative activities were carried out: - the content of gaming techniques in the context of the socio-ecological development of students; - disclosure of emotional and intellectual orientations of game actions in the minds of adolescents; - identification of fundamental theoretical and methodological approaches in determining the dominant psychological and social attitudes of students in the process of gaming activities.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
S. ONUPRIENKO, Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Belarus, Minsk
д-р филос. наук
References
Фрейд З. Разделение психической личности // Психология личности: хрестоматия. – СПб.: Питер, 2000. – С. 10–30.
Зинченко В.П. Психология доверия. – 2-е изд., испр. и доп. – Самара: СИОКПП, 2001. – 103 с.
Выготский Л.С. Игра и ее роль в психологическом развитии ребенка // Вопросы психологии. – 1966. – № 6. – С. 62–76.
Выготский Л.С. Педология подростка // Собр. соч.: в 6 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 4. – С. 5–242.
Леонтьев А.Н. Психологические основы дошкольной игры // Избр. психол. произведения: в 2 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 1. – С. 289.
Цой Л.Н. Социальная организация и самоорганизация: конфликты и развитие личности // Мир психологии. – 2011. – № 2. – С. 96–108.
Маланов С.В. Функциональная организация мышления и генезис установления пространственно-временных и предметно-семантических отношений // Мир психологии. – 2014. – № 1. – С. 56.
Ительсон Л.Б. Лекции по общей психологии. – Минск: Харвест, 2003. – 896 с.
Выготский Л.С. Педология подростка // Собр. соч.: в 6 т. – М.: Педагогика, 1983. – Т. 4. – С. 269–270.
Мамардашвили М.К. Как я понимаю философию. – 2-е изд., изм. и доп. – М.: Прогресс, 1990. – 415 с.
Галковский С. Книга правит балл / СБ Беларусь сегодня. – 2014. – 14 мая.
Моисеев Н.Н. Универсальный эволюционизм (познание и следствия) // Вопросы философии. – 1991. – № 3. – С. 3–28.
Most read articles by the same author(s)
- S. ONUPRIENKO, ECOLOGY – CREATIVITY: INNOVATIVE PATH OF YOUNG PEOPLE DEVELOPMENT, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 1 (2023)