ACTIVE TRAINING METHODS IN THE FORMATION OF RESEARCH COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
Dynamic nature of developing society makes special demands on the professional training of future teachers. A modern teacher should actively explore the novelty and complexity of the changing world, be involved in innovative processes in order to create new original behavioral strategies and activities, to be able to understand society demands of the younger generation, to rethink their pedagogical requirements, on this basis, to set goals of professional activity, to be responsible for their implementation. The solution to this issue is facilitated by the use of active teaching methods in order to form the research competence of future teachers, providing an innovative component of pedagogical activity, so necessary in the modern dynamic world.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
References
Кушнер, Ю.З. Методология и методы педагогического исследования : учеб.-метод. пособие / Ю.З Кушнер. –Могилев : МГУ им. А.А. Кулешова, 2001. – 66 с.
Зимняя, И.А. Социально-профессиональной компетентность как целостный результат профессионального образования / И.А. Зимняя // Высшая школа: проблемы и перспективы : материалы 7-й Междунар. науч.-метод. конф. – Минск : РИВШ, 2005. – С. 283–286.
Жукова, Т.Л. Преподавание педагогики активными методами обучения как средство формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологии / Т.Л. Жукова, С.А. Воеводина // Современное технологическое образование: опыт, инновации, перспективы : сб. тр. междунар. науч.-практ. конф., Липецк, 17 нояб. 2016 г. / отв. ред. М.В. Никонов. – Липецк : ЛГПУ, 2016. – С. 52–57.
Воеводина, С.А. Формирование профессиональной компетентности у будущих учителей трудового обучения средствами активных методов обучения технологии / С.А. Воеводина, Т.Л. Жукова / Актуальные проблемы технологического образования: компетентность, мастерство, инновации : материалы IV Междунар. заоч. науч.-практ. конф., Мозырь, 3 нояб. 2015 г. / МГПУ им. И.П. Шамякина ; редкол.: В.Н. Навныко (отв. ред.). – Мозырь, 2015. – С. 37–38.
Вербицкий, А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А.А. Вербицкий. – М., 1991. – 251 с.
Most read articles by the same author(s)
- T. ZHUKOVA, S. VAYAVODZINA, SIMULATION OF THE PROCESS OF PRACTICAL TRAININGOF FUTURE TEACHERS FOR EDICATIONAL ACTIVITIES, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2019)
- S. VAYAVODZINA, T. ZHUKOVA, DISTANCE LEARNING AS AN EFFECTIVE FORM OF ORGANIZATION OF THE PEDAGOGICAL PROCESS IN HIGHER EDUCATION, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 15 (2015)