ACTIVE TRAINING METHODS IN THE FORMATION OF RESEARCH COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS

Main Article Content

S. VAYAVODZINA
T. ZHUKOVA

Abstract

Dynamic nature of developing society makes special demands on the professional training of future teachers. A modern teacher should actively explore the novelty and complexity of the changing world, be involved in innovative processes in order to create new original behavioral strategies and activities, to be able to understand society demands of the younger generation, to rethink their pedagogical requirements, on this basis, to set goals of professional activity, to be responsible for their implementation. The solution to this issue is facilitated by the use of active teaching methods in order to form the research competence of future teachers, providing an innovative component of pedagogical activity, so necessary in the modern dynamic world.

Article Details

How to Cite
VAYAVODZINA, S., & ZHUKOVA, T. (2018). ACTIVE TRAINING METHODS IN THE FORMATION OF RESEARCH COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 17-21. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/83
Section
Pedagogy

References

Кушнер, Ю.З. Методология и методы педагогического исследования : учеб.-метод. пособие / Ю.З Кушнер. –Могилев : МГУ им. А.А. Кулешова, 2001. – 66 с.

Зимняя, И.А. Социально-профессиональной компетентность как целостный результат профессионального образования / И.А. Зимняя // Высшая школа: проблемы и перспективы : материалы 7-й Междунар. науч.-метод. конф. – Минск : РИВШ, 2005. – С. 283–286.

Жукова, Т.Л. Преподавание педагогики активными методами обучения как средство формирования профессиональной компетентности будущих учителей технологии / Т.Л. Жукова, С.А. Воеводина // Современное технологическое образование: опыт, инновации, перспективы : сб. тр. междунар. науч.-практ. конф., Липецк, 17 нояб. 2016 г. / отв. ред. М.В. Никонов. – Липецк : ЛГПУ, 2016. – С. 52–57.

Воеводина, С.А. Формирование профессиональной компетентности у будущих учителей трудового обучения средствами активных методов обучения технологии / С.А. Воеводина, Т.Л. Жукова / Актуальные проблемы технологического образования: компетентность, мастерство, инновации : материалы IV Междунар. заоч. науч.-практ. конф., Мозырь, 3 нояб. 2015 г. / МГПУ им. И.П. Шамякина ; редкол.: В.Н. Навныко (отв. ред.). – Мозырь, 2015. – С. 37–38.

Вербицкий, А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход / А.А. Вербицкий. – М., 1991. – 251 с.