ABOUT THE FORMATION LEVEL OF ELEMENTS OF PROFESSIONAL CULTURE OF TRAINERS-TEACHERS OF GAME AND CYCLIC SPORTS
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The results of the research of the formation level of the need-motivational-value sphere of professional culture and of the formation level of professional knowledge of trainers-teachers of game and cyclic sports are presented. It was found that the formation level of the need-motivational-value sphere of the professional culture of trainersteachers of both game and cyclic sports is “good” and statistically does not differ significantly. It was found that the formation level of professional knowledge of trainers-teachers of both game and cyclic sports is "almost good" and also statistically does not differ significantly. At the same time, the formation level of theoretical knowledge in both groups of trainers-teachers statistically is significantly lower than the formation level of their practical and methodological knowledge.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
U. STARCHANKA, Francisk Skorina Gomel State University
канд. пед. наук, доц.
References
Метелица, А.Н. Общая характеристика профессиональной культуры педагога физкультурно-спортивного профиля / А.Н. Метелица // Весці БДПУ. Сер. 1. – 2019. – № 1. – С. 22–27.
Старчанка, У.М. Структура і змест прафесійнай культуры спартыўнага педагога / У.М. Старчанка // Управление развитием образования в русле акмеологии : материалы междунар. науч.-практ. конф., Гомель, 2009 г. : в 4. ч. / редкол.: Н.В. Кухарев (отв. ред.). – Гомель, 2009. – Ч. 4. ‒ С. 44‒47.
Старченко, В.Н. Структура и содержание профессиональных знаний физкультурно-спортивного педагога и их диагностика / В.Н. Старченко, А.Н. Метелица // Современное образование: преемственность и непрерывность образовательной системы «школа – университет» : материалы IX Междунар. науч.-метод. конф., Гомель, 14–15 нояб. 2013 г. : в 2 ч. / Гомел. гос. ун-т ; редкол.: И.В. Семченко (гл. ред.) [и др.]. – Гомель, 2013. – Ч. 2. – С. 135–139.
Старченко, В.Н. Методика диагностики профессиональных знаний физкультурно-спортивного педагога / В.Н. Старченко, А.Н. Метелица // Современное состояние и пути развития системы повышения квалификации и переподготовки специалистов в области физической культуры и спорта : материалы Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 21 нояб. 2014 г. / Белорус. гос. ун-т физ. культуры ; редкол.: Т.Д. Полякова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУФК, 2014. – С. 111–114.
Старченко, В.Н. Диагностика ПМЦС профессиональной культуры спортивного педагога / В.Н. Старченко // Актуальные вопросы научно-методической и учебно-организационной работы: инновационное управление вузом на основе системы менеджмента качества : материалы науч.-метод. конф., Гомель, 11–12 марта 2010 г. : в 3 ч. / редкол.: И.В. Семченко (отв. ред.) [и др.]. ‒ Гомель : ГГУ им. Ф. Скорины, 2010. ‒ Ч. 3. – С. 202‒206.
Most read articles by the same author(s)
- U. STARCHANKA, A. SERGEYENKO, FUNCTIONAL LITERACY AS A GUIDELINE FOR REFORMING EDUCATION SYSTEMS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 13 (2022)
- S. IVANOU, U. STARCHANKA, METHODOLOGY OF FORMATION OF OLYMPIC KNOWLEDGE OF STUDENTS OF THE FACULTY OF PHYSICAL CULTURE OF THE SPECIALTY 1-03 02 01 «PHYSICAL CULTURE» IN THE EDUCATIONAL PROCESS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 1 (2023)
- A. SERGEYENKO, U. STARCHANKA, THEORETICAL MODEL OF PHYSICAL CULTURE FUNCTIONAL LITERACY, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 1 (2023)
- U. STARCHANKA, A. KURAKA, THEORETICAL AND METROLOGICAL JUSTIFICATION OF THE TEST TO DETERMINE THE LEVEL OF FORMATION OF STUDENTS' MOTOR THINKING, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 2 (2023)
- S. IVANOU, U. STARCHANKA, EXPERIMENTAL SUBSTANTIATION OF METHODS OF FORMATION OF OLYMPIC KNOWLEDGE OF STUDENTS OF THE FACULTY OF PHYSICAL CULTURE OF SPECIALTY 1-03 02 01 «PHYSICAL CULTURE» IN THE EDUCATIONAL PROCESS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 2 (2023)