APPLICATION OF FORESIGHT TECHNOLOGIES IN THE MARKETING ACTIVITIES OF MODERN ENTERPRISES
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
The article discusses the issues of using foresight technologies in marketing activities, provides an analysis of the literature on this topic, analyzes the features of the concepts of "foresight" and "forecasting". The list of factors that must be taken into account when developing a marketing scenario plan and a list of foresight participants are proposed. The scripts of the enterprise marketing plan developed by the author are presented.
Article Details
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O. SHAVLYUGA, Polotsk State University
канд. экон. наук
References
Соколов, А.В. Форсайт: взгляд в будущее / А.В. Соколов // Форсайт. – 2007. – № 1. – С. 8–15.
Гапоненко, Н.В. Форсайт: теория, методология, опыт / Н.В. Гапоненко. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2008. – 239 с.
Семенова, Н.Н. Форсайт в условиях глобализации / Н.Н. Семенова // Наука. Инновации. Образование. – 2008. – № 5. – С. 25–43.
Гончаров, В.В. Исследования по технологическому предвидению. Зачем они необходимы Республике Беларусь? [Электронный ресурс] / В.В. Гончаров, А.В. Марков, А.А. Успенский. – Минск, 2009. – Режим доступа: http://ictt.by. – Дата доступа: 05.09.2020.
Шавлюга, О.А. Форсайт в маркетинге: понятие и применение / О.А. Шавлюга // Устойчивое развитие экономики: состояние, проблемы, перспективы : сб. тр. XI междунар. науч.–практ. конф., 21 апр. 2017 г., Пинск,/ Министерство образования Республики Беларусь [и др.] ; редкол.: К.К. Шебеко [и др.]. – Пинск : ПолесГУ, 2017. – С. 237–238.