THE INFLUENCE OF INTERNAL AND EXTERNAL FACTORS DETERMINING THE ACTIVITIES OF THE ORGANIZATION

Main Article Content

I. FURSEVICH
LIU JIWEI

Abstract

The article focuses on the problems of factorial determinism of the activities of a construction organization located on the territory of the Republic of Belarus. The organizational and economic characteristics of the organization as a structural component of the economic complex of the national economy are given. An assessment of the factors that determine the marketing environment is given. Conceptual approaches to improve the efficiency of the organization's activities, including the introduction of a "digital twin", are proposed.

Article Details

How to Cite
FURSEVICH, I., & JIWEI, L. (2023). THE INFLUENCE OF INTERNAL AND EXTERNAL FACTORS DETERMINING THE ACTIVITIES OF THE ORGANIZATION. Vestnik of Polotsk State University. Part D. Economic and Legal Sciences, (2), 57-62. https://doi.org/10.52928/2070-1632-2023-64-2-57-62
Section
Экономические науки
Author Biography

I. FURSEVICH, Belarusian National Technical University, Minsk

канд. экон. наук, доц.

References

Сергеев И.В., Веретенникова И.И. Экономика организации (предприятия): учеб. и практикум для прикладного бакалавриата. – М.: Юрайт, 2015. – 510 с.

Фурсевич И.Н. Теоретико-методическое обеспечение ротации руководителей и специалистов (на примере предприятий машиностроения Республики Беларусь): автореф. дис. … канд. экон. наук: 08.00.05; Бел. гос. ун-т. – Минск, 2022. – 28 с.

Фурсевич И.Н. Оценка эффективности ротации руководителей и специалистов на промышленных предприятиях. – Минск: БНТУ, 2023. – 247 с.

Зикеева О.С., Никитина Н.В. Влияние факторов внешней и внутренней среды на развитие предприятия в современных экономических условиях // Проблемы совершенствования организации производства и управления промышленными предприятиями: межвуз. сб. науч. тр. – 2022. – № 2. – С. 50–55.

Зиновьева Е.Г. Анализ внешних факторов маркетинговой среды предприятия // Маркетинг: теория и практика. – 2018. – № 4. – С. 75–81.

Зубков Б.В. Маркетинговая среда, а также ее влияние на практическую деятельность предприятия // Научно-исследовательская деятельность как фактор личностного и профессионального развития студентов. – 2018. – № 4. – С. 365–368.

Локтионова Ю.Н., Куренков В.И. PEST-анализ как главный инструмент анализа факторов внешней среды организации // Тенденции развития науки и образования. – 2018. – № 38-3. – С. 43–45.

Ханахмедова М.Х. PEST-анализ деятельности коммерческой организации // Инновации. Наука. Образование. – 2020. – № 16. – С. 600–603.

Мальцева Ю.Н. Анализ внутренней среды на предприятии: применение SWOT-анализа // Научно-практические исследования. – 2018. – № 4 (13). – С. 86–88.

Харитонова М.А. SWOT-анализ как инструмент изучения рыночного окружения // Аллея науки. – 2018. – № 11 (27). – С. 28–32.

Шестов А. Эффективность применения SWOT-анализа на предприятии // РИСК: Ресурсы, информация, снабжение, конкуренция. – 2016. – № 1. – С. 51–55.