TO THE NECESSITY OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE TEXTS’ ESSAY MAKING TO STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALITIES

Main Article Content

A. KONYSHEVA

Abstract

This article deals with the problem of peculiarities of teaching essay making to students of non-language specialities. The structure of the text of the scientific articles is changed when essay making. Changes in the terms of content stipulate for the desire for maximum brevity, to generalize and objectification. Essay should be based on a specific schema, and reflect issues such as originality or traditional approach to a specific issue, the language of the author of this problem, the purpose of writing this article, its structure, argumentation, the author used and the conclusions he comes. All these elements of essay’s substantial structure have specific language design.

Article Details

How to Cite
KONYSHEVA, A. (2017). TO THE NECESSITY OF TEACHING FOREIGN LANGUAGE TEXTS’ ESSAY MAKING TO STUDENTS OF NON-LANGUAGE SPECIALITIES. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (15), 52-57. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/3090
Section
Methodology
Author Biography

A. KONYSHEVA, Belarus State Economic University, Minsk

канд. пед. наук, доц.

References

Ковальчук, Т.И. Лингвистические характеристики реферативного жанра и обучающий потенциал реферирования : автореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.19 / Т.И. Ковальчук. – Киев, 1980. – 28 с.

Соловьев, В.И. Составление и редактирование реферата / В.И. Соловьев. – М. : Книга, 1995. – 52 с.

Вейзе, А.А. Обучение пониманию текста и формулирование его основного содержания / А.А. Вейзе. – Минск, 1992. – 61 с.

Новиков, А.И. Алгоритм модели смыслового свертывания текста / А.И. Новиков. – М., 1992. – 96 с.

Соколов, А.Н. Внутренняя речь и мышление / А.Н. Соколов. – М. : Просвещение, 1996. – 246 с.

Вейзе, А.А. Порождение вторичного текста : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02 / А.А. Вейзе. – Минск, 1994. – 48 с.

Доблаев, Л.П. Смысловая структура учебного текста и проблемы его понимания / Л.П. Доблаев. – М. : Педагогика, 2000. – 69 с.

Лапшина, В.П. Лингвистические основы реферирования английского научного текста и проблема модального дескриптора / В.П. Лапшина. – М., 1998. – 98 с.

Соколов, А.П. Внутренняя речь при изучении иностранного языка / А.П. Соколов // Вопросы психологии. – 1990. – № 5. – С. 49–57.

Шаталов, С.Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе / С.Ф. Шаталов. – Л. : Просвещение, 1998. – 295 с.