EXPERIMENTAL FORMATION OF SUBJECTIVE SENSATION OF HAPPINESS IN STUDENTS BY MEANING OF EXECUTION OF INTENT ACTION
Article Sidebar
Main Article Content
Abstract
This article presents an experimental study of the subjective feeling of happiness in students, which is carried out using the method of formative experiment. Empirical data illustrating the differences in the effectiveness of various intentional actions of happiness are presented. In the course of the study, it was established at a reliable level that self-confidence is the most effective measure to increase the subjective sense of happiness. Recommendations are offered on the use of deliberate actions of happiness in order to increase the level of his subjective sensation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
I. ANDREEVA, Polotsk State University
канд. психол. наук, доц.
References
Эммонс, Р. Психология высших устремлений / Р. Эммонс. – М. : Смысл, 2003. – 416 с.
Аргайл, М. Психология счастья / М. Аргайл. – 2-е изд. – СПб. : Питер, 2003. – 270 с.
Зараковский, Г.М. Качество жизни населения России: психологические составляющие / Г.М. Зараковский. – М. : Смысл, 2009. – 319 с.
Леонтьев, Д.А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности / Д.А. Леонтьев. – 2-е, изд., испр. – М. : Смысл, 2003. – 487 с.
Виничук, Н.В. Особенности представлений психосоматических больных о счастье [Электронный ресурс] / Н.В. Виничук // Психол. исследования. – 2012. – № 2 (22), 7. – Режим доступа: http://www.psystudy.ru/index.php/num/2012n2-22/653-vinichuk22.html. – Дата доступа: 06.04.2017.
Боровик, В.Ю. Повышение субъективного ощущения счастья у студентов посредством выполнения намеренных действий / В.Ю. Боровик // Актуальные проблемы гуманитарных и социально-экономических наук : сб. материалов XI Междунар. науч.-практ. конф. / под ред. канд. пед. наук, доц. А.В. Немчининова. – М. : Перо ; Вольск : Тип. ВВИМО, 2017. – Ч. 7 : Актуальные проблемы психологии и педагогики (А–Д). – С. 72–75.
Любомирски, С. Психология счастья. Новый подход / С. Любомирски. – СПб. : Питер, 2014. – 450 с.
Эксакусто, Т.В. Тренинг позитивного мышления. Коррекция счастья и благополучия / Т.В. Эксакусто. – Ростов н/Д : Феникс, 2012. – (Психологический практикум).
Ермолаев, О.Ю. Математическая статистика для психологов / О.Ю. Ермолаев. – 2-е изд., испр. – М. : Флинта, 2003. – 335 с.
Most read articles by the same author(s)
- A. KRYLOVA, I. ANDREEVA, NONVIOLENT COMMUNICATION IS AN EFFECTIVE WAY OF INTERACTING WITH OTHERS, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 2 (2023)
- V. KLEMANTOVICH, I. ANDREEVA, PERSONALITY TRAITS OF GIRLS WITH THE NAMES VICTORIA AND ANASTASIA, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 2 (2023)
- I. ANDREEVA, PSYCHOLOGICAL FEATURES OF INDIVIDUALS WITH REFLEXIVE AND NON-REFLEXIVE VIEWS OF THE EMOTIONAL INTELLIGENCE, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2017)
- P. PORTNOVA, I. ANDREEVA, INFLUENCE OF GENDER AND THE PRESENCE OF SPECIALLY ORGANIZED MOTOR ACTIVITIES ON EMOTIONAL INTELLIGENCE AND EMOTIONAL CREATIVITY (ON THE EXAMPLE OF THE EARLY ADULT PERIOD), Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2021)
- D. KURILENKO, I. ANDREEVA, SELF-ATTITUDE OF YOUNG PEOPLE AND THEIR SOCIAL ATTITUDES IN RELATIONSHIP TO PARENTAL RELATIVES, Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences: No. 7 (2021)