IMPROVING PEDAGOGICAL APPROACHES TO STUDENTS PHYSICAL CULTURE

Main Article Content

N. ANTSIPIN
Е. MINYONOK
O. LUTKOVSKAYA
В. Н. СПАЩАНСКАЯ

Abstract

The paper examines the issue of special social significance for the formation, preservation and strengthening of students ' health, especially in IT-information and distance learning. In this regard, trends in the dynamics of youth health persistently require the need to find measures to improve the physical condition of students. Increasing physical activity and effective physical education is one of the main factors for improving students ' health. The use of analytical data to improve the attitude of students to their own health and improve pedagogical approaches to physical culture requires constant study of the situation. Therefore, our study collected data on the psychophysical state of students ' health in terms of self-esteem using a specially designed questionnaire, including the attitude of students to their own health. Interest in various aspects of this problem is due to the relationship between habitual motor activity and human health.

Article Details

How to Cite
ANTSIPIN, N., MINYONOK Е., LUTKOVSKAYA, O., & СПАЩАНСКАЯ, В. Н. (2020). IMPROVING PEDAGOGICAL APPROACHES TO STUDENTS PHYSICAL CULTURE . Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 150-154. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/195
Section
Physical Education and Sports
Author Biography

N. ANTSIPIN, Polotsk State University

канд. пед. наук, доц.

References

Антипин, Н.И. Новые здоровьесберегающие технологии современного студента и выпускника / Н.И. Антипин //Реализация в вузах образовательных стандартов нового поколения : материалы науч.-практ. конф. – Новополоцк : ПГУ, 2008. – С. 173–177.

Сухарев, А.Г. Научные основы концепции укрепления здоровья детей и подростков / А.Г. Сухарев // Гигиена и санитария. – 2000. – № 3. – С. 43–44.

Желобкович, М.П. Оздоровительно-развивающий подход к физическому воспитанию студенческой молодежи : учеб.-метод. пособие / М.П. Желобкович, Р.И. Купчинов. – Минск : Республ. центр физ. восп. и спорта учащихся и студентов, 2004. – 212 с.

Антипин, Н.И. Модельные ориентиры успешности в профессиональной деятельности / Н.И. Антипин // Вестн. Полоц. ун-та. Сер. Е, Пед. науки. – 2008. – № 11. – С. 114–117.

Купчинов, Р.И. Физическое воспитание : учеб. пособие для студентов / Р.И. Кучинов. – Минск : ТетраСистемс, 2006. – 352 с.

Наследов, А.Д. SPSS: Компьютерный анализ данных в психологии и социальных науках / А.Д. Наследов. – СПб. : Питер, 2005. – 416 с.

Наследов, А.Д. Математические методы психологического исследования. Анализ и интерпретация данных : учеб. пособие / А.Д. Наследов. – 3-е изд., стереотип. – СПб. : Речь, 2008. – 392 с.

Физическое воспитание студентов основного отделения : учеб. для студентов вузов / под общ. ред. Н.Я. Петрова, А.В. Медведя. – Минск : БГУИР, 1997. – 711 с.

Фурманов, А.Г. Оздоровительная физическая культура : учеб. для студентов вузов / А.Г. Фурманов, М.Б. Юспа. – Минск : Тесей, 2003. – 528 с.

Холодов, Ж.К. Теория и методика физического воспитания и спорта : учеб. пособие для студентов / Ж.К. Холодов, В.С. Кузнецов. – М. : Акад., 2009. – 480 с.