GENERAL PROVISIONS OF THE CONCEPT OF FORMATION OF SOCIAL-ECONOMIC COMPETENCE OF FUTURE SPECIALISTS OF EDUCATION IN THE CONDITIONS OF NETWORK INTERACTION

Main Article Content

A. CHEKINA

Abstract

In the article general provisions of the concept of formation of social-economic competence of future specialists of education developed by the author in the conditions of network interaction of university and the organizations customers of shots are characterized. In a basis of development of the concept by the author the idea of updating of views of process of formation of experience of activity of future specialists of the education necessary for its effective embedding is put into social- economic system of the region. It assumes equal balance of the social and personal order for education, and also use of capacity of the organizations, external in relation to institution of higher education, which are capable to have reformative impact on organizational and substantial characteristics of preparation of specialists of education. These organizations are united in a network where the leading participant and the organizational intermediary is the university realizing processes of interaction of parts of the arising difficult system (educational- professional space) for ensuring its development. Also in the article the purpose, structure, sources of development of the concept, its place in system of interdisciplinary knowledge and pedagogical science are characterized.

Article Details

How to Cite
CHEKINA, A. (2016). GENERAL PROVISIONS OF THE CONCEPT OF FORMATION OF SOCIAL-ECONOMIC COMPETENCE OF FUTURE SPECIALISTS OF EDUCATION IN THE CONDITIONS OF NETWORK INTERACTION. Vestnik of Polotsk State University. Part E. Pedagogic Sciences, (7), 12-17. Retrieved from https://journals.psu.by/pedagogical/article/view/3872
Section
Педагогика. Методика
Author Biography

A. CHEKINA, Yanka Kupala State University of Grodno

канд. пед. наук, доц.

References

Новиков, А.М. Докторская диссертация : пособ. для докторантов и соискателей ученой степени д-ра наук / А.М. Новиков. – М. : Эгвес, 1999. – 120 с.

Ожегов, С.И. Толковый словарь русского языка / С.И. Ожегов ; под ред. Л.И. Скворцова. – М., 2010. – 736 с.

Педагогический словарь : учеб. пособ. для студентов высш. учеб. заведений / под ред. В.И. Загвязинского, А.Ф. Закировой. - М. : Академия, 2008. – 352 с.

Радионов, В.Е. Теоретические основы педагогического проектирования : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / В.Е. Радионов. – СПб., 1996. – 352 л.

Шумилова, Е.А. Концепция формирования социально-коммуникативной компетентности будущих педагогов в вузе : моногр. / Е.А. Шумилова. – Челябинск, 2011. – 258 с.

Яковлева, Н.О. Концепция педагогического проектирования: методологические аспекты : моногр. / Н.О. Яковлева. – М. : Информ.-изд. центр АТиСО, 2002. – 194 с.

Невзоров, М.Н. Теоретические основы проектирования антропоориентированного педагогического процесса : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.01 / М.Н. Невзоров. – Хабаровск, 1999. – 347 л.

Рослякова, С.В. Общие положения концепции формирования познавательной компетентности у учащихся подросткового возраста / С.В. Рослякова // Человек и образование - 2014. - № 2 (39). – С. 101–106.

Хуторской, А.В. Компетентностный подход в обучении : науч.-метод. пособие / А.В. Хуторской. – М. : Эйдос; ИОЧ, 2013. – 73 с

Конаржевский, Ю.А. Педагогический анализ учебно-воспитательного процесса и управление школой / Ю.А. Конаржевский. – М. : Педагогика, 1986. – 144 с.